איך לא להשמין בחורף?

בחורף עוברים לאכול מאכלים כבדים, להתכרבל ולהשמין בנחת, אבל אפשר גם אחרת. כך תשמרו על המשקל בחורף

איך לא להשמין בחורף? (צילום: IStock)
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: איריס אינגבר פסקין, דיאטנית קלינית

החורף כאן ואיתו הנטייה הטבעית שלנו לאכול מאכלים עתירי פחמימות ושומן, להקפיד פחות על הדיאטה ואיך לא, לעלות במשקל. את התוצאות נוכל לראות כרגיל רק בסוף החורף כשננסה להיכנס לבגד הים ונגלה שאנחנו חייבים באופן דחוף להשיל כמה קילוגרמים ממשקל גופנו.

 

על כן הכנתי לכם 10 טיפים נוחים וקלים לביצוע שיעזרו לנו לעבור את החורף בשלום, בלי משקל עודף. אין צורך בבישולים מיוחדים, בדיאטות חריפות או בהוצאות כספיות גדולות. מספיק שנאמץ לעצמנו כמה כללים בסיסיים בתזונה נכונה, כדי שהמערכת החיסונית שלנו תתחזק, הסיכוי לחלות יקטן, והעיקר נחסוך מעצמנו את המאבק בקילוגרמים המיותרים.

 

 

ירקות ופירות בכל צבעי הקשת – טריים או מבושלים

הירקות והפירות עשירים בחומרים נוגדי חמצון, נוגדי דלקות ונוגדי סרטן. בקיצור זוהי התרופה-המונעת הטובה ביותר למרבית מחלות החורף, וכבונוס היא דלה יחסית בקלוריות.חשוב לאכול ירקות ופירות בכל הצבעים (ירוק, אדום, צהוב, כתום, לבן). כל צבע מכיל ויטמינים ומינרלים שונים. מאחר שלא תמיד יש חשק לאכול סלט בחורף כשקר בחוץ, אפשר לאכול ירקות מבושלים, מאודים, אפויים, בתוך מרק ובפשטידות מגוונות. היתרונות הבריאותיים של הירקות והפירות לא נפגעים בזמן הבישול או האפייה.

 

דגנים מלאים במקום קמח רגיל

דגנים מלאים מכילים בתוכם כמות גדולה יחסית של סיבים תזונתיים. הסיבים תורמים לתחושת שובע, מחזקים את מערכת החיסון במעי, ומסייעים לכל מי שרוצה לשמור על המשקל. לדוגמה: פסטה מחיטה מלאה, דגני בוקר מחיטה מלאה, לחם דגנים מלא, אורז מלא וכדומה (דגנים מלאים נטחנים יחד עם הקליפות העשירות בסיבים).

 

פסטה "אל-דנטה" משביעה ומסייעת לדיאטה

כשקר בחוץ ויש  חשק למזון חם, פסטה היא הפתרון המושלם מאחר שהיא מכילה פחמימות מורכבות ומשביעה יותר מפחמימות אחרות. חשוב לבשל את הפסטה "אל דנטה" (כך שכאשר נוגסים בה השן עדיין מרגישה את הנגיסה). בבישול "אל-דנטה" מקבלים ערך גליקמי נמוך ולכן הפסטה משביעה יותר מהר ולאורך זמן. ניתן להכין רטבים על בסיס עגבניות וירקות כך שהארוחה תהיה בריאה ולא משמינה. מומלץ להשתמש בפסטה מחיטה מלאה של "ברילה" ובכך להוסיף לארוחה גם סיבים תזונתיים חשובים.

 

שתייה מרובה ובמיוחד תה ג'ינג'ר

הג'ינג'ר מכיל חומרים שמגבירים את  שריפת הקלוריות ואת חום הגוף – ולכן מסייעים להרזיה.  בנוסף הגינגר מחזק את מערכת החיסון וגם משמש צמח מרפא שעוזר להקל על סימפטומים רבים.

 

שתו חלב סויה

בחורף מתפתחות מחלות ליחה ומחלות של דרכי הנשימה. אחד הגורמים לכך הוא הלקטוז והחלבונים שנמצאים בחלב ובמוצרי החלב. מומלץ בתקופת החורף לעבור לחלב סויה "אלפרו" ללא לקטוז שמקל ולעיתים אף מונע תופעות אלו. חלב הסויה עשיר בחלבונים ובסידן שתורמים לתחושת שובע לאורך זמן, ועוזרים במניעת השמנה.

 

 

כשמתחשק מתוק, קחו חטיף אנרגיה דל קלוריות

חטיף אנרגיה יכול להיות מקור עשיר לסיבים תזונתיים, סידן, ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן לא-רוויות, המסייעות לייצור כולסטרול טוב בגוף. למשל, חטיף כמו FREE שהוא דל קלוריות, ולא מכיל סוכר, כולסטרול, גלוטן, או חומרים משמרים. 

 

מרק ירקות חם תורם להרגשת שובע

אין כמו מרק ירקות חם בחורף. גם תורם לתחושת שובע וגם בעל ערך קלורי נמוך. אפשר לגוון בירקות בצבעים שונים שכוללים קשת רחבה של ויטמינים ומינרלים. אפשר להסמיך מרקים עם שמנת אלפרו 5% שומן. נותן למרק מרקם קרמי, סמיך, דל מאד בקלוריות וצמחי (מתאים גם לשומרי כשרות). 

 

סיבים תזונתיים בחביתות, קציצות, מעדני חלב ופשטידות

הסיבים חשובים מאד לבריאות: מקטינים סיכון למחלות לב, סרטן, עיכול, וסוכרת, ובעיקר תורמים לתחושת שובע ועוזרים להרזיה. ניתן להשיג בחנויות טבע, ובסופרמרקטים סיבים (סובין) של חיטה או שיבולת-שועל, טחונים דק.

כורכום, כמון וקינמון מוסיפים המון
שלושת התבלינים הללו מחממים, מחזקים את המערכת החיסונית, ובעיקר מקטינים את החשק "למשהו-מתוק". אפשר להוסיף (איש איש לטעמו) לחביתות, מרקים, קדרות ותבשילים, קציצות וכדומה.

 

פעילות גופנית וחיים רגועים עד כמה שאפשר

אין ספק שכל פעילות גופנית, מתונה או אינטנסיבית (הליכה, ריצה, אירובי), תורמת לבריאות, מחממת את הגוף ושורפת קלוריות. אם נוסיף לכך גם רגיעה נפשית מובטח לנו חורף נעים וכיפי.

 

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל