למה כואב הראש ומה עושים?

כאבי ראש נגרמים בשל מגוון רב של סיבות, החל מראייה לקויה, כאבי מחזור או אפילו שרירי כתפיים תפוסים. אז איך ניתן להקל על כאב ראש ואיך להימנע ממנו בשיטות ריפוי לא קונבנציונאליות? רגע לפני שאתם רצים לבלוע עוד כדו, קראו את הכתבה שהכנו לכם

למה כואב הראש ומה עושים? (צילום: istock)
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

כאבי ראש יכולים להיגרם כתוצאה משלל סיבות גופניות ונפשיות החל מבעיות לסת ובעיות הורמונאליות וכלה בפחד מפני מבחן קשה הקרב ובא. כאבי ראש נפוצים ביותר נגרמים כתוצאה מהתייבשות, חוסר שינה, מתח, ואפילו כתוצאה מחוסר בפעילות גופנית. סוגי כאבי ראש יכולים להשתייך לאחד מהסוגים הבאים:

 

מיגרנה - כתוצאה משינוי ברמת זרימת הדם למוח, מגירויים כימיים, הורמונאליים, חשיפה לרעש גדול ולמתחים נפשיים.

 

כאב ראש מקבצי  (Cluster Headache) - התקפים של כאב ראש חזק חד צדדי עז שיכול להופיע מספר פעמים ביממה ויכול להימשך שבועות ואף למעלה מכמה חודשים.

 

כאבי ראש סינוסיטיים - אלו נובעים כתוצאה מלחץ במערות הסינוסים. הגורמים לכך הם לרוב כתוצאה מרגישות למזונות אלרגניים המגבירים את יצור הליחה, או חשיפה לרעלים או עשן כימיקאלים.

 

כאב ראש מסוג מתח (Tension Type) - אלו הם כאבי ראש צווארים השכיחים ביותר ונובעים ממתח בשרירי הצוואר ומעומסים מכאניים על חוליות הצוואר. ליקוי תנועתי למשל שנוצא באזור בחוליות עמוד השדרה יכול לעורר כאב ראש שכזה.

 

כאב ראש נוסף מכונה נאורלגיה טריגמינלית אידיופטית - Idiopathic Trigeminal Neuralgia שנגרם מפעילויות יומיומית בנאליות, אפשר לכנותם  OUT OF NO WHERE"".

 

ממה יכול לנבוע כאב ראש?

כמעט מאה אחוזים מהאוכלוסייה סבלה או סובלת לפחות פעם אחת מכאב ראש טורדני. כאב הראש הוא בדרך כלל סימפטום שמתעורר בעקבות תחושה לא נוחה של הגוף באזור מסוים שהוזנח או שדורש ריפוי.

 

טיפול באמצעות כדורים (כימי) יכול לעזור באותה שעה אך אין מדובר בטיפול לטווח ארוך בניגוד לרפואה המשלימה שמאתרת את מקום "החולשה" שגורם בעקיפין גם לכאב הראש. כאב יכול להיות מעורר ע"י פעילות יומית רגילה כגון עישון, אלרגיה, מתח, חרדות, תת תזונה התייבשות ועוד.

 

כאבי ראש יכולים להיגרם כתוצאה מזיהומים, חוסר שינה, ראות לקויה שלא מטופלת, התרכזות יתר לאורך זמן, או מחלות שהסממן שלהן הוא כאב ראש. בהמשך נתרכז בפתרונות לכאבי ראש שאינם קשורים למחלה זיהומית או מחלות, אלא לכאב ראש פתאומי שנוצר ממצב של מאמץ יתר, ישיבה לא נכונה וכאבי צוואר למשל. בכל מיקרה, כאב החוזר על עצמו ולא מצא מזור בטיפול אלטרנטיבי מומלץ לגשת להתייעצות עם רופא מומחה הפועל בשיטות קונבנציונאליות.

  

מה עושים כדי להימנע מכאבי ראש?

בעבודה ובלימודים: עבודה ולימודים מערבים ישיבה ארוכה, ריכוז גבוה ומיקוד ויזואלי לרוב במקום אחד. ההצעה שלנו: ודאו לקחת הפסקות קבועות, לפחות אחת לשעה וחצי. אם אתם עובדים מול המחשב, או מקבלים קהל או משוחחים בטלפון במשך כל היום, סדרו הפסקות, תכריחו את עצמכם לקחת דקת מנוחה.

 

בעת ישיבה מול מחשב: אם אתם יושבים מול מחשב הקפידו על מנח נכון של הידיים ועל גובה מותאם של מסך המחשב אליכם: שבו ישר ויציב.

 

איך נשב מול המחשב? ראו תרשים:

 

 ישיבה נכונה מול המחשב

 

 

 

בזמן צפייה בטלוויזיה: הקפידו שהטלוויזיה תהיה ממוקמת ישירות מול הפנים שלכם.

מתח בשרירי הצוואר הוא מכנה משותף כמעט לכל כאבי הראש. טיפול יעיל במתח מסוג זה יכול לצמצם במידה ניכרת את הכאב ולשפר את הבעיות הללו. מטפל ומעסה יוכל לדעת היכן ללחוץ כדי לשחרר את העומס.

 

עיסוי לשיכוך כאבי ראש - עיסוי ידני טבעי המתמקד ברקמות, ואשר מבצע מניפולציית מפרקים קשים (בדומה לכירופרקטיקה), בודק אזורים אחרים בגוף הקשורים לאורח החיים והעבודה שעשויים להיות הגורמים למצב יכולים להקל על כאבי ראש. עיסוי ככלל מומלץ לשיפור תפקוד הצוואר, הפחתת מתח שרירים ושיפור כאבי ראש. עיסוי יכול לספק הקלה מהירה, קלה ומהימנה.  

 

כירופרקטיקה - יעילה בפתרון תופעת כאבי הראש, כיוון שהיא מתמקדת בהסרת המתחים החולייתיים והשריריים מעמוד השדרה ובכך מאפשרת את שחרור המתח העצבי.

 

תזונה - טיפול נכון משלב גם בדיקה של תפריט המזון של הסובל מכאבי ראש כרוניים בעיקר. חשוב מאוד לבצע מספר שינויים בהרגלי התזונה. בתחום התזונה המאכלים הידועים כתורמים לכאבי ראש הם שוקולד, קפאין, גבינות קשות וחלב, אלכוהול, תזונה לקויה ולא מסודרת רוטב סויה וחוסר בנוזלים.

 

*תוספי תזונה - יש להיוועץ עם תזונאי בנוגע לנטילת תוספי מזון שתפקידם לתגבר את הויטמינים החסרים בגוף.

פעילות ספורטיבית מומלצת למחזוריות דם תקינה ונמרצת אשר משחררת מעומסים. אל תשכחו לשתות הרבה מים היות ולכך חשיבות רבה להימנעות מהתייבשות מיותרת.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל