מי אמר שחייבים להשמין בחורף?

לא רוצים להשמין בחורף? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על המשקל בעונה בה כל מה שרוצים הוא להתכרבל ולזלול

מי אמר שחייבים להשמין בחורף? ()
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: שגיא הלוי
  1. הקפידו לאכול ארוחות קטנות. חלקו את הארוחות שלכם ואכלו אותן במרווחים של עד 3 שעות. כך תשמרו על רמת סוכר קבועה בדם, ועל תחושת אנרגיה ועירנות. בנוסף, כך תמנעו מצב שבו תגיעו רעבים מאוד לארוחה הבאה, ותאכלו מעבר למה שגופכם באמת צריך.

  2. תכננו את ארוחותיכם מראש ככל שניתן. כך תקטינו את האפשרות לצריכת מזונות עתירי קלוריות, שומן או סוכר. ליום עבודה, יום לימודים או טיול - קחו אתכם מזון מהבית – כך לא תתפתו למזונות הלא-בריאים המוצעים לכם בחוץ. 

  3. הרבו באכילת מזון חם. טמפרטורה חמה של האוכל תורמת לתחושת השובע. דייסות על בסיס קוואקר, סולת או כוסמת מהוות ארוחה חמה המכילה דגנים מלאים וחלבון. מרקים על בסיס ירקות יספקו לגופכם מגוון וויטמינים ומינרלים להם הוא זקוק. 

  4. הקפידו על כמויות. זכרו כי תחושת השובע מגיעה רק לאחר כמה דקות מסיום הארוחה. אכלו לאט ובנחת, עד הגעה לתחושת שובע, ולא מעבר לה. 

  5. שלבו שתייה של מים. בחורף איננו חשים צמא ולעיתים אנו שוכחים לשתות. הקפידו על צריכת כמות מספקת של נוזלים, החיוניים לתפקוד כל מערכות הגוף. בנוסף, לעיתים אנו נוטים לבלבל תחושת צמא בתחושת רעב, ושתייה נאותה תמנע מצב שכזה. 

  6. הרבו בפעילות גופנית. בחורף אנו נוטים להתעצל ומפחיתים מכמות הפעילות שאנו מבצעים. פעילות גופנית בעלת תפקיד בירידה ובשמירה על המשקל. לפעילות הגופנית יתרונות בריאותיים רבים, החל מירידת הסיכון למחלות שונות, שיפור פעילות העיכול, שיפור הרכב הגוף וכמובן שיפור מצב הרוח.

  7. גם מחוץ לבית חשוב לשמור על היגיינה נאותה, לא פחות מאשר בבית. אין לוותר על חיטוי הידיים לפני הארוחה, אכילה בכלים נקיים וכן על היגיינת המזון עצמו. אי שמירה על כללי היגיינה נאותים תגדיל את הסיכוי לחדירת חיידקים, פטריות או מזיקים אחרים למזונכם – ולגופכם. תיקי פרט-א-פאקט (מוכן לאריזה) עשויים נאופרן - בד מבודד העמיד לאורך זמן, דוחה כתמים ולא פחות חשוב - קל לניקוי. 

  8. החורף מביא עמו גם את השפעת, הצינון ומחלות נוספות. לפיכך מומלץ לחזק את מערכת החיסון בתקופה זו. הרבו באכילת יוגורט פרוביוטי, פירות הדר (העשירים בוויטמין C), והוסיפו לסלט שום ובצל (הנחשבים לאנטיביוטיקה טבעית ומקלים במצבי צינון). 

* הכותב הוא דיאטן קליני וטכנולוג מזון שעיצב את קופסאות פרט א פאקט, ראו פרטים נוספים במדור "חדש על המדף". 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל