הידעתם? שוקולד יותר בריא מפירות

חג שבועות הוא חג החלב ואלה מביניכם שמחפשים תירוץ לנשנש שוקולד איכותי (כולנו, בעצם) ישמחו לדעת שחוקרים אמריקאיים פרסמו תוצאות מחקר שממנו עולה ששוקולד בריא יותר מפירות. אז אכלו שוקולד בהנאה, רק לא בהגזמה

הידעתם? שוקולד יותר בריא מפירות (ליה שוקולד)
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: שרוני כהן

חג השבועות בפתח ומחקר שפורסם בארה"ב (ובישראל על ידי nrg מעריב) ישמח את חובבי השוקולד: מדענים מצאו כי שוקולד מריר, ראוי להיקרא "מזון על" כיוון שהוא עשיר ברכיבים צמחיים בריאותיים בכמות גדולה יותר בצורה משמעותית מאשר הרכיבים הצמחיים הנמצאים בפירות.


זאת ועוד: בשוקולד המריר יש יותר מרכיבים בעלי תכונות שמיטיבות עם הבריאות כגון נוגדי חמצון שגם טובים לעיכוב תהליכי הזדקנות, הגנה מסרטן, מחלות לב ודם ועוד.

 

בשוק מוצעים כל מיני סוגי שוקולד שמציגים את עצמם כ"שוקולד מריר", אבל כדי שהשוקולד יכיל את נוגדי החימצון בכמות מספקת, עליו להכיל לפחות שישים אחוז מוצקי קקאו. אגב, בליה שוקולד מצאתי שוקולד 100 אחוז קקאו, שוקולד מריר עם שברי קקאו, מה שאומר שכך ממש תצליחו לשלב בריאות עם הנאה גדולה.

 

ליה שוקולד - סינגלים של שוקולד

סינגלים של שוקולד - שוקולד מריר, לבן וחלב

 

אבל לא רק השוקולד המריר מכיל מרכיב נוסף בשוקולד נוגדי חימצון. גם בשוקולד החלב, שמכיל מרכיבי חלב, יש נוגדי חימצון חזקים, כיוון שאלה (שנקראים פלא בנולים) מצויים בריכוז גבוה בקקאו ולהם תכונות אנטי דלקתיות, מורידים לחץ דם, מעלים את רמת הכולסטרול הטוב ומורידים את רמת הכולסטרול הרע ותורמים לבריאות הלב.

 

חובבי שוקולד החלב ביניכם ישמחו לקרוא ולדעת שגם בו יש את אותם נוגדי חימצון, אם כי בכמות פחותה וזאת מהסיבה הפשוטה שפלאבנולים יש טעם חזק של מרירות וככל שמפחיתים אותם, השוקולד מתוק יותר ואז הוא נקרא שוקולד חלב. הבחירה הטובה ביותר מבחינה בריאותית, היא שוקולד מריר, אבל אם הבחירה היא בין שוקולד מריר שיש בו פחות משישים אחוז קקאו, אז אין הבדל בינו ובין שוקולד חלב.

 

ליה שוקולד - סינגלים של שוקולד מריר עם קקאו, שוקולד לבן עם חמוציות

סינגלים של שוקולד מריר עם קקאו, שוקולד לבן עם חמוציות, שוקולד חלב עם קרוקנט

 

ואם אנחנו בענייני שבועות – חג שכולו חגיגה לטבע, גם שוקולד עם פירות או אגוזים יתאים כמתנה מושלמת למארחים שלכם בחג, וכמובן כמתנה לעצמכם. ב"ליה שוקולד" מצאתי כמה אפשרויות: שוקולד לבן עם חמוציות שנקרא "חטיף סינגל", שוקולד חלב עם קרוקנט (שברי פיסטוק) וכמובן טבלת שוקולד חלב עם אגוזי לוז.

 

מתוך קטלוג השוקלד של ליה:

פרלינים וטראפלס

ליקרים בטעמים

מצופים שוקולד

 

חג שמח!

 

התוכן והתמונות לכתבה נמסרו באדיבות ליה שוקולד - חברת ליה שוקולד גורמה, מייצרת את מגוון מוצרי האיכות שלה בפינה פסטורלית במרכז הארץ, פיתחה נוסחה ייחודית, על בסיס הידע רב השנים של השוקליטיירים שלה, על בסיס שימוש בחומרים האיכותיים ביותר ועל בסיס האהבה לתחום. 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל