ועכשיו: דיאטה קלה לביצוע

דיאטה זו נקראת, דיאטת צירופי מזון, היא טובה בתור התחלה לשינוי, היא דיאטה הנחשבת לדיאטה מאוזנת והכי חשוב היא גם עובדת!

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: ורד נסרידשי

  

 

 

דיאטת צירופי מזון הינה דיאטה קלה לביצוע, טובה בתור התחלה לשינוי, נחשבת לדיאטה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון ורכיבי התזונה החיוניים לגוף ועובדת טוב גם לטווח הארוך. העיקרון המנחה בדיאטה זו הוא להימנע מלערבב בין פחממות לחלבונים בארוחה אחת. כל ארוחה צריכה להתבסס על חלבון בתוספת מזון "ניטראלי", או על פחממה/עמילן בתוספת מזונות ניטראליים. בניגוד לדיאטות אחרות, דיאטה זו ניתנת ליישום באופן קבוע כאורח חיים ולא רק כדיאטה זמנית לירידה במשקל. מעבר לכך, יש לדיאטה זו יתרונות רבים גם בטיפול במחלות שונות כגון יתר חומציות בקיבה, צרבות וקשיים בעיכול.

 

דר' וילהאם היי, אשר פיתח שיטה זו לירידה במשקל, בנה את הדיאטה כי האמין שמחלות נוצרות בגוף בגלל הצטברות רעלים שהגוף אינו מצליח לפנותם ושאלו משפיעים לרעה על תפקודו של הגוף גם מבחינת השמנה וגם מבחינת היווצרותן של מחלות. דר' היי האמין כי הגורמים העיקריים לחוסר איזון גופני הינם אכילה עודפת של חלבונים, פחממות ריקות ומזון מעובד היוצרים בגוף חומציות מוגברת, הצטברות עודפת של רעלים בגוף, תזונה מערבית החסרה שימוש בירקות ופירות טריים שיכולים לעזור להפחית את רמת החומציות בגוף, ואי-הפרדה בין חלבונים לפחמימות הפוגעת לטענתו בפירוק ובספיגה של המזונות אותם אנו צורכים ובסופו של דבר להשמנה. לטענתו, אנו משלבים ביניהם בכל ארוחה מתוך הרגל בלבד.

 

קבוצות המזון לפי דיאטת צירופי מזון:

 

? קבוצת החלבונים במזון כוללת את כל סוגי הגבינות, יוגורט, חלב ומוצריו, ביצים, כל מיני הבשרים, כל מיני הדגים ומוצרי הסויה.

? קבוצת הפחמימות והעמילניים כוללת מזונות כגון אורז, לחם, פסטות, פתיתים, שיבולת שועל, שיפון, שעורה, כוסמת, דוחן, חיטה, סובין חיטה, קינואה, חומוס, דגני בוקר, קמחים מסוגים שונים כולל קמח סויה, אטריות, וכל מזון אחר שמקורו בדגנים כגון עוגיות וקרקרים. פירות מתוקים מאוד וחלק מהפירות המיובשים נכללים אף הם בין העמילניים בגלל הריכוז הגבוה של פחמימות. תפוחי אדמה ובטטה שייכים אף הם לקבוצת הפחמימות מאחר והם מכילים ריכוז גבוה של עמילן.

? מזונות ניטראליים פירושם מזונות שניתן לשלבם גם עם חלבונים וגם עם עמילניים/פחממות. המזונות הניטראליים הינם כל סוגי הירקות (מלבד תפוחי אדמה ובטטות), אגוזים שונים, זירעונים, שומנים, שמנים ושמנת.

? פירות טריים ומיצים טבעיים מירקות ופירות הם מקור לאנרגיה מרוכזת ומסייעים לגוף להיפטר מרעלים ומחומרי פסולת שהצטברו בתוכו. את כל סוגי הפירות יש לאכול בנפרד או כחטיף בין הארוחות אך לא עם מזונות אחרים ולא בשילוב עם ארוחות עיקריות. פירות מיובשים נחשבים לחומציים בגוף ולכן יש לשלבם עם מזונותכ חלבוניים או לאכול בנפרד בארוחת ביניים. בננות הן מתוקות ועמילניות ולכן אפשר לערבב אותן עם עמילניים אחרים. מיצי פירות יש לשתות על בטן ריקה, ורצוי לדלל בשליש כוס מים בכדי לדלל את כמות הסוכר.

? קטניות שונות כגון שעועית, עדשים, אפונה ובוטנים מכילות ריכוזים גבוהים של עמילן  וחלבון גם יחד. לכן, אין לערבב קטניות עם חלבונים או עם עמילניים אלא לאכול אותם בנפרד, בכמויות קטנות, בשילוב מזון ניטראלי כגון ירקות וסלטים.

 

המלצות עיקריות בדיאטה זו:

 

? בכל ארוחה לבחור מזונות או מקבוצת החלבונים או מקבוצת הפחמימות, בשילוב מזון ניטראלי. בכדי לספק לגוף במהלך היום את כל אבות המזון רצוי לגוון בין הארוחות - אם בצהריים אכלנו ארוחת חלבונים, רצוי להקפיד לאכול בארוחת הערב מזונות עמילניים ולהיפך.

? לאכול ארוחת בוקר. אפשר ארוחה קלה של פירות בלבד או מיצי ירקות טריים לאלה מאיתנו שלא אוכלים ארוחת בוקר.

? כאשר מתכננים נסיעה או שאין זמן לארוחה מסודרת, להכין מראש אספקת חירום כמו פירות טריים, זירעוני חמנייה או דלעת, שקדים, ירקות חתוכים או פירות יבשים ואגוזים.

? אין לחכות לרגע שמתים מרעב לפני שאוכלים. רצוי לאכול כ-5 ארוחות לאורך כל היום: 3 ארוחות עיקריות ועוד 2 ארוחות ביניים. לאכול מעט בכל פעם.

? לא ללכת לישון רעבים - אפשר לאכול ארוחה קטנה הכוללת מעט יוגורט עם 4 אגוזי מלך, או 2-3 קרקרים מקמח שיפון או קמח מלא עם כפית טחינה, הדבר יעזור לייצב את רמת הגלוקוז בדם במשך הלילה.

? להימנע ממזונות המשחררים לדם סוכר במהירות כמו עוגות, עוגיות, ממתקים, שוקולד, או כל מזון המורכב מקמח לבן, סוכר מזוקק, או ממתיקים מלאכותיים. במקום אלו מומלץ לצרוך מוצרים מקמח מלא ודגנים מלאים, ניתן להמתיק במולסה או דבש. לאפייה עדיף להשתמש בסוכר פירות. אם חייבים לאכול משהו מתוק ניתן לאכול כמויות קטנות של שוקולד חרובים, חלבה, שקדים קלופים, או צימוקים.

? מומלץ לשתות כליטר וחצי של מים בכל יום. להשתדל לשתות בין הארוחות או לפני הארוחות אך לא בזמן האכילה. בכדי לנקות את הגוף מרעלים רצוי להוסיף למים מיץ לימון טרי. כוס מים פושרים עם מיץ לימון כדבר ראשון בבוקר מהווה משקה מנקה ומטהר.

? מומלץ מאוד להעשיר את התפריט בסיבים תזונתיים הנמצאים בקליפות של פירות וירקות, בגרעינים, בלחם שעשוי מדגנים מלאים, בגרנולה, בשיבולת שועל, בסובין חיטה ובקטניות.  

? אפשר לשתות מיצי פירות וירקות טריים, או חליטות צמחים.

? רצוי להגביל שתית תה או קפה לפעמיים ביום ולהמתין כשעה בין הארוחה לבין מועד השתייה.

 

הצעות לארוחות לפי שיטת צירופי המזון:

  1. בשר או דגים עם סלט ירקות חיים וירקות מבושלים
  2. פסטה עם רוטב (ללא גבינה) וסלט ירקות
  3. קארי ירקות ואורז
  4. תפוח אדמה אפוי עם תבשיל ירקות
  5. תבשיל בשר עם ירקות מבושלים
  6. סלט אבוקדו או טחינה בכריך לחם מקמח מלא עם ירקות חיים

חשוב לציין כי דיאטה זו איננה מתאימה לאנשים החולים במחלות קשות, לאנשים עם הפרעות בבלוטת התריס ולצמחוניים וטבעונים מאחר ואלו עשויים להגיע לחסרים תזונתיים במהלך דיאטה זו.

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל