דיאטה זה עסק לסבלניים

כאישה שניסתה הרבה דיאטות, הרשו לי לומר לכן בנות, אין דיאטת פלא. כל אחת צריכה למצוא את הדיאטה שמתאימה לה, לצרכיה וליכולותיה.

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מעיין שליבו


 

 

חלומה של כל נערה עגלגלה הוא לבלוע גלולת קסמים ו...פוף! להתעורר בבוקר למחרת 10 קילו פחות. אבל את הדיאטה לא תמצאו באגדות והרזייה אמיתית לא תתבצע על ידי תרופות, אלא בעזרת שינוי תזונתי והתאמת תפריט אישי. כאישה שניסתה הרבה דיאטות, הרשו לי לומר לכן בנות, אין דיאטת פלא. כל אחת צריכה למצוא את הדיאטה שמתאימה לה, לצרכיה וליכולותיה.

 

החיפוש אינו פשוט. כל תפריט דיאטטי בעצם משנה לנו את הרגלי התזונה  - אנו מתבקשות לאכול אוכל אחר, בכמות מעטה יותר ולעיתים גם בשעות שונות. אך הרגלים בכלל, והרגלי התזונה בפרט, מוטבעים כל כך עמוק שהשינוי לא בא בקלות ולכן חשוב שתהליך הירידה במשקל יהיה הדרגתי ויתקדם בקצב המותאם לכל אחד ואחת באופן אישי.

 

בנוסף, חשוב לזכור כי ירידה חדה וקיצונית במשקל מזיקה לבריאות וברוב הפעמים מלווה בעליה חוזרת, לעיתים כולל "ריבית". לעומת זאת, דיאטה מתונה וממושכת בריאה יותר ומאפשרת התמדה ותוצאות טובות יותר לאורך זמן.

 

למזון שאנו צורכים היכולת להשפיע על מצב הרוח, היציאות, כושר הריכוז ועל התפקוד הכללי, כאשר מבצעים שינוי תזונתי כדאי לבדוק אלו מזונות משפיעים לטובה על גורמים אלו ונוספים ואלו מזונות משפיעים עלינו לרעה, כמו כן יש לשלול אלרגיה או רגישות למזון או כל בעיה בריאותית אחרת המשפיעה על חילוף החומרים והמשקל. איך עושים זאת? הדרך הפשוטה ביותר היא פשוט לשים לב לתחושות שלנו לאחר האוכל. רגישות למזון יכולה להתבטא בדרכים רבות, כגון: גזים, נפיחות בבטן, צרבת, עצירות, שיהוקים וגיהוקים, עצבנות ושינויים במצב הרוח, עלייה בדופק, עייפות כרונית וצורך בשינה לאחר האוכל, כאב ראש ועוד. כאשר אחד מתסמינים אלו מופיע באופן כרוני רצוי לבדוק את האפשרות שישנה רגישות למזון. אלרגיה למזון שונה מרגישות למזון מאחר והיא תגובה של נוגדנים במערכת החיסון הפועלים נגד החלבון שבמזון . תסמיני אלרגיה למזון יופיעו תוך דקות עד שעות מרגע החשיפה לגורם האלרגני ותופעותיה הנפוצות הן: פריחה בעור, גירוי בעיניים, דמעות, קשיי נשימה וצפצופים בנשימה ואף התקף אנפילקטי. הימנעות ממזון הגורם לרגישות או אלרגיה תגרום להפסקת התסמינים האלרגנים, למצב רוח טוב יותר וספיגה טובה יותר של ויטמינים ומינרלים וכתוצאה מכך לתפקוד טוב יותר וכמובן שיכולה לעזור גם לרדת במשקל.

 

גורם נפוץ לעלייה במשקל הוא המהירות. העולם שלנו הפך להיות מקום שמתנהל בקצב מהיר וגם הרגלי התזונה מושפעים מכך. לכן אנחנו אוכלים פאסט פוד, ג'אנק פוד, מנשנשים משהו מתוק כי אין זמן לאכול או "תוקעים" איזה לאפה ככה, בזריז.

אחד מהרגלי התזונה הנכונים מתייחס לאופי וקצב האכילה - את המזון יש ללעוס היטב ולאכול בקצב איטי. פירוק המזון מתחיל כבר בחלל הפה בעזרת אנזימי פירוק הנמצאים ברוק, מזון ששהה זמן מה בחלל הפה ועבר פירוק ראשוני כיאות יגיע במצב אופטימאלי לקיבה והמשך פירוקו וספיגת הרכיבים החיוניים בו יהיה טוב יותר.

קצב האכילה חשוב גם כן, מהביס הראשון ועד הרגע בו מגיעה תחושת השובע עוברות 20 דקות, זאת אומרת שאכילה איטית במהלך זמן זה גורמת לנו לצרוך כמות קטנה יותר של אוכל, עד הרגע בו מגיעה תחושת השובע.

המלצתי היא, הכינו ארוחה מזינה בבית, שבו בנחת ותיהנו מכל ביס. בכל זאת, דיאטה זה עסק לסבלניים.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל