מינגול בריא לשמירה על סביבה נקייה וגוף בריא

לקראת יום העצמאות שלנו חשוב לזכור כי לא פחות חשוב לשמור על הגוף שלנו וגם על הסביבה, ומה בנוגע לארוחה? ומספר עצות למזעור נזקים וליצירת "מנגל בריא יותר"

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

קראת יום העצמאות שלנו חשוב לזכור כי לא פחות חשוב לשמור על הגוף שלנו וגם על הסביבה יום העצמאות הופך את הפסולת לעצמאי: הן מבחינת הסביבה והן מבחינת הגוף שלנו.

 

טונות של זבל שאינו מתכלה מפוזרים באתרי ה"מינגול" ולא רק הסביבה סובלת אלא גם הגוף שלנו שהופך לפח זבל ענק שיכיל את "מטעמי החג" נוטפי השומן והג'אנק הנילווה לחגיגות יום ההולדת למדינה.

 

מה עלינו לעשות בכדי למזער נזקים?

שימוש בצלחות וכוסות חד פעמיים מתכלים שיאספו בתוך שקיות זבל מתכלות יעזרו למגר את האשפה העצומה שמצטברת בכל חג ישראלי שמערב ניפנוף. ומה שלא מתכלה, אם יאסף במרוכז לתוך מקום האשפה לצורך מיחזור יעזור מאוד לשמירה על ניקיון הסביבה.

 

ומה בנוגע לארוחה?

הרבו בסלטים מירקות טריים וכמה שפחות חומרים משמרים כך ייטב לכם. התרחקו ממרחי מיונז למינהם אלו עלולים להתקלקל בחום השמש ולגרום "למערבולות" לא נעימות בבטנכם. זכרו לקנות בקבוקי מים צוננים אלו עדיפים על כל משקה אחר מוגז.

 

למשקיענים - מומלץ לסחוט תפוזים טריים ואפשר להתסיס אותם במי סודה קרירים שיעניקו טעם של עוד.

 

מספר עצות למזעור נזקים וליצירת "מנגל בריא יותר":

ראשית יש לסדר את הגחלים בצורה מעוגלת מסביב לדפנות הגריל, אך לא בדיוק באמצע, כדי למנוע מהשומן לטפטף ישר עליהם. זמן הצלייה קובע את מידת ה"בריאות" שבה. ככל שהזמן ארוך יותר וחום הצלייה גבוה כך היא פחות בריאה.

המכסה של המנגל אולי מזרז את הצלייה אך הוא גורם לבשר לספוג יותר עשן שמזיק לערכו של המזון ולגופף.

נוזלי הדלקה וגחלים מעובדים שהוספו להם נוזלי הדלקה אינם בריאים - שאריות מחומרי ההדלקה עלולות להיספג במזונות והם יוצרים עשן מזהם במיוחד (שאותו אנחנו גם נושמים).

השתדלו שלא למרוח מרינדה במהלך הצלייה אלא בטרם פעולת הצלייה זאת משום שאם קיימים אי אילו חיידקים בבשר -הם יעברו למישרה וזמן הצלייה שנותר לא יספיק להכחיד אותם.

 

 

 

החלק העיקרי בעבודת המנגליסט הוא הכנת הבשר:

עזרו לו לבחור את חלקי הבשר אותם תיצלו על הגריל. נסו להימנע מחלקי בשר עתירי שומן- כנפיים, עור של העוף, חתיכות שומן כל אלו מיותרים ולא רצויים לגוף שלנו. עוף אורגני או בשר הודו עדיפים בהחלט ומהווים תחליף לכל הבשר עתיר השומן.

עדיף לכם לקנות בשר ולטחון אותו לבד בבית- כך תוודאו את כמויות השומן הנכנסות לעיסת הקבב ותחסכו מכם את הטעם הסינטטי והמשמרים המלווים כמעט בוודאות כל בשר טחון שנקנה מוכן ארוז מראש.

הימנעו מצליית נקניקיות הן עומדות בראש המוצרים הקנויים הגרועים לגופנו- בהיותן מכילות חומרים מסרטנים שמתפתחים בקיבה ולרוב מיוצרות מחלקי החי שמקוטלגות כ"זבל". ואם מאוד חפצים בנקניקיות העדיפו את אלו המכונות נקניקיות סויה מן הטבע.

העדיפו קניית דגים שגדלים במים עמוקים היות ואלו עשירים באומגה 3 באופן גדול יחסית לדגים אחרים והם גם מופחתי שומן. שוב, מי שבידו לרכוש דגים שגודלו בגידול אורגני- עדיף שירכוש את אלו היות והם הכי בריאים וערכם התזונתי רב מאחרים.

 

אלטרנטיבה חיובית אחרונה שאנו ממליצים עליה ואולי זו תשמע מעט "אנמית" הוא המנגל הצמחוני שתפס תאוצה בשנים האחרונות. ירקות אורגנים והמבורגרים צמחוניים מוצאים מדי שנה את דרכם אל המנגל והם מאוד פופולאריים בעיקר בהשרייתם בתוך מרינדת סויה ודבש ומעניקה להם טעם של עוד.

 

תמיד כדאי לשמור ב"היכון" בקבוק של רוטב טריאקי שטיפה אחת ממנו עושה פלאות לחיך. שהות ממושכת של ה"מיועד" להיצלות בתוך מרינדות מבושמות ישפר את חגיגת הטעמים ללא היכר.

 

הקפידו על שמירת טמפרטורה נאותה הן של הבשרים והמיועדים לצלייה והן על הסלטים השונים. קרני השמש חודרות בקלילות לכל מקום ואינן פוסחות על המזון שלנו שעלול למצוא את עצמו מקולקל ואסור לאכילה לאחר שהייה בלתי מבוקרת בחום השמש.

 

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל