מה צריך לדעת לפני שמחליטים לעשות דיאטה?

החלטתם להתחיל בדיאטה בכוחות עצמכם ומבלי לקבל עזרה מיקצועית של דיאטנית תזונאית או מאמן כושר אישי? הנה מספר הנחיות בסיסיות שחשוב לקחת בחשבון לפני שמתחילים. כתבה מיוחדת לבעלי מוטיבציה עצמית ויכולת לעשות שינוי לבד לבד

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

קודם כל להתאים

תפריט הדיאטה שלכם צריך להיות מורכב מכל אבות המזון ומכאלו שאתם תאהבו לאכול. תפריט דיאטה צריך שיהיה מותאם אישית לאותו אדם לפי נתוניו האישיים.

 

היות ולכל אחד מאתנו יש טעם שונה, מומלץ להתייחס לעניין זה באופן משמעותי על מנת להבטיח שלא ימאס עליכם התפריט במהרה ויגרום לכם לחרוג ממנו בקלות. סדר יום, העדפות למזונות שונים ונתונים גופניים אישיים צריכים להילקח בחשבון ומכל אלו להרכיב "חבילת" דיאטה מתאימה.

 

איך להרכיב לעצמכם תפריט דיאטה?

בעיקרון, ההמלצה שלנו הנה להיעזר בשירותי דיאטנית או תזונאית. אך היות ויש אנשים רבים שלא פונים לעזרה מקצועית מכל מני סיבות השמורות עימם, מצאנו לנכון להעניק הנחיות בסיסיות שינסו לשמור על כל אותם שמחליטים לעשות דיאטה לבד ושלא פונים אל דיאטנית או תזונאית לביצוע המשימה.

 

כל התחלה מתחילה בשקילה

כולם מתחילים מהתחלה. ההתחלה של הדיאטה, מתחילה תמיד ב...שקילה. (כמה מקורי!).

כשאומרים "מחר אני מתחיל דיאטה" צריך לדעת שזה היום המהווה את נקודת המוצא. נניח שנבחר שמתחילים דיאטה ביום ראשון, זה יהיה היום שיהיה "הציר", נקודת הזמן לבדיקה. כך שבכל יום ראשון, מומלץ באותה שעה, אנו נעלה על המשקל ונישקל.

 

ערכו רישום מסודר של טבלת השקילה. המשקל שירשם מדי שבוע יהיה אותו נתון לקבלת משוב עבור התקדמותכם.

 

יומני היקר...

את הדיאטה יש ללוות ברישום יומן מדויק של כל מה שניכנס אל הפה שלכם בכל שעה ביום. כנ"ל לגבי כל אימון כושר שאתם עושים. נתוני המשקל והנתונים הנרשמים באופן קבוע ביומן הם אלו שבאמצעותם ניתן יהיה לנתח את אשר קורה לכם במהלך הדיאטה. כולנו יודעים שדיאטה ופעילות גופנית עוזרים לירידה במשקל ולכן אם נטען שאנו אכן מבצעים זאת הרי מן ההיגיון שתחול ירידה.

 

אם אכן חלה ירידה במשקל כנראה ששילוב התפריט שבחרנו והפעילות הגופנית שאני עושים "עובד" עלינו ועלינו על דרך המלך. במידה ואין שיפור או להפך חלה עליה במשקל כנראה שמשהו בתהליך כולו לקוי ואנו צריכים לעצור רגע ולחשוב מה אנחנו לא עושים נכון ולעשות שינוי.

 

המזונות שמהם תרכיבו תפריט דיאטה

חובה לאכול מכל אבות המזון על מנת לתת לגוף את האנרגיה לה הוא זקוק. אמנם לאכול מהכל, אך בכמויות מדודות. הקפידו לשלב מוצרי חלב, בשר, ירקות פירות שומנים ופחמימות. ההמלצה היא לשבת רגע אחד עם עצמכם ולתאר יום אחד בחייכם: מה אתם נוהגים בדרך כלל לאכול בכל יום בממוצע פחות או יותר. על מנת להצליח בדיאטה היא חייבת להיות מאוזנת עם פעילות גופנית. המטרה היא לצרוך קלוריות אך גם להוציאן בהתאמה.

 

נניח שהגעתם למסקנה שהתפריט היומי הרגיל שלכם, לפי שהתחלתם דיאטה מכיל 2200 קלוריות. נסו לאתר דיאטה המכילה פחות 400 קלוריות ולדבוק בה. פעילות ספורטיבית תעניק לכם דחיפה משמעותית ותעזור לכם לשרוף קלוריות נוספות כך שהגוף יקבל "פחות קלוריות כי אלו נשרפות להן במהלך אימון".

 

אנו הולכים ברגל הופה הי..

פעילות גופנית סדירה מדי יום מומלצת לתהליך שמטרתו ירידה במשקל, היא פעילות אירובית. היות ורובנו אינם נמנים על שיאני מרתונים וריצות למרחקים קצרים, אנו ממליצים להתחיל ללכת. מומלץ לחבור להליכה עם חבר/ה או אפילו עם כלבכם האהוב אך זיכרו להקפיד על שתיית מים מרובה ועל שחרור וחימום הגוף "לפני ואחרי".

 

עוד באתר:

תפריטי דיאטה

תרגילי כושר בוידאו

 

הקפדה על הכללים שהוזכרו לעיל קרוב לוודאי שיעזרו לכם להצליח במשימה ולרדת במישקל.

בהצלחה! 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל