השמנת יתר בקרב ילדים - מגיפת העתיד

הילד שלכם אוכל ללא הגבלה והוא שמן מאוד על אף גילו הרך? ניראה לכם שהילד מנוכר מסביבתו ואת רוב זמנו הוא מבלה בהפגת השיעמום על ידי נשנוש ללא הפסקה? הגיע הזמן להפנות אצבע מאשימה אליכם ההורים! הורים, ראו הוזהרתם, תתחילו להיות באמת מודאגים

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר אודות הורים מודאגים שטוענים כי אין להם שליטה על ה"פה" של ילדיהם והן מועדים ל"פורענות השמנת היתר". מה עושים כדי לעזור לילדים שלנו לשמור על משקל תקין כדי שלא יהפכו להיות חלק מן הסטטיסטיקות המדאיגות? מדריך נבוכים להורים מודאגים.

 

השמנת יתר בקרב ילדים מוגדרת כמחלה לכל דבר והוכח כי היא פוגעת לא רק בגוף אלא גם בנפש. מחלת השמנת היתר הפכה לאחת מהקטלניות של המאה הנוכחית והיא תופסת תאוצה בכל העולם כאשר גם ילדים נופלים קורבנות לה.

איך מטפלים בילדים?

 

אצל ילדים ההשמנה מערבת היבטים נפשיים פנימיים והטיפול יכול היערך על ידי אפשרויות שונות: דיאטנית ותזונאית, קבוצות תמיכה להרזיה פסיכולוג המתמחה בהפרעות אכילה ופסיכודרמה. יש כלים רבים להתמודדות עם הבעיה ולנו כהורים נותר לתפוס יוזמה ולהגיש את העזרה לילדנו.

 

תזונת ילדים חשובה מאוד להתפתחות והיא הבסיס לכל תהליך הגדילה התקין. מחקרים הוכיחו כי סיכוייהם של ילדים שמנים לחלות במחלות מסוכנות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה, בעיות אורטופדיות ואפילו התבגרות מינית מוקדמת גבוהים יותר בקרב ילדים בעלי נטייה להשמנת יתר מאשר ילדים עם משקל תקין וממוצע.

 

יחד עם הבעיות הבריאותיות שעלולות להיגרם כתוצאה מההשמנה אצל ילדים קיימת השפעה עליהם מבחינה נפשית. לא צריך להיות חכמים כדי להסיק מסקנה שילד שמן במיוחד יחוש דחייה ויוצא מן הכלל כי מבנה גופו יוצא דופן וגדול מימדים. הדימוי העצמי של הילד נפגע ומשם הדרך לפתח רגשי נחיתות ודיכאון, היא קצרה.

 

נתונים מדאיגים
בשנים האחרונות חלה עלייה של למעלה מ 60% בשיעורי ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער בארה"ב. גרף הסטטיסטיקות מרמז בוודאות על עלייה בלתי פוסקת שתימשך גם אל עבר השנים הבאות.

 

מדובר בנתונים מדאיגים היות והמגמה הזו באה לידי ביטוי גם בישראל ואנו עדים לתמורות ולשינויים המגמתיים החלים בקרב ילדים בארץ ומשקל גופם. למרות כל אלו ילדים אינם מטופלים לא משום שלהוריהם לא איכפת אלא משום שאין רואים את הנולד או יותר נכון נוח להם להתעלם ממנו לעת עתה. על אף הנתונים המדאיגים, הרבה מאד ילדים שמנים אינם מטופלים.

 

ההורים אשמים!

הורים רבים מאמינים למרות ממצאי המציאות שעם הגיל הילד שלהם יפסיק להשמין וזה "יסתדר". חלקם שולחים את הילד לפעילות גופנית אחת לשבוע ובזה תם הסיור והם שים שזה בסדר. אך לא כך הדבר כלל. מה שנידרש מההורים לעשות הוא שינוי מהותי בהרגלי התזנה והחיים בכלל של ילדם וככל שיקדימו לעשות כך ייטבו עימו.

 

נשלח אותו לדיאטנית

הורים שמטפלים בבעיה נקודתית שולחים את הילד אל דיאטנית לטיפול. מדובר בטיפול השכיח בבעיית השמנת היתר של הילדים ואשר מושתת על דיאטה. הבעיה היא ששיעור ההצלחה בדיאטות לילדים נמוך ולעיתים קרובות נוחל כישלון. כישלון זה עלול להוות מכשול קשה עוד יותר אם הילד יפתח רגשות אשם ובטחונו העצמי יפגע מה שיגרור אותו לתחתית עוד יותר והוא יאבד את המוטיבציה (גם המעט שהיתה).

 

אז מה כן מומלץ?

ראשית אנו חייבים להבין שמדובר במחלה לכל דבר. אחרי שהכרנו בקיומה של הבעיה ובבעיה עצמה, נפנים כי כל דבר ניתן לשינוי והכל תלוי בנו.


דאגו לפנות אל מטפל (דיאטנ/ית או תזונא/ית) שתחום התמחותו נוגעת לילדים. יחד עם הילד גשו לפגישה על מנת שתותאם לילדכם תוכנית אישית המתאימה לאורח חייו ונתוניו האישיים. מדובר בתהליך ארוך שחייבת להתלוות אליו כל התמיכה האפשרית מצד הסביבה הקרובה אל ילדכם.

 

הילד חייב שיקבל את הכלים הנכונים להתמודדות עם הבעיה, לפתח מודעות, להקנות לעצמו הרגלי תזונה ומחייה חדשים ונכונים,וכמובן להגביר את הפעילות הגופנית. פעילות קבוצתית בתוך מסגרת המיועדת להפחתה במשקל מומלצת לילדים בעיקר משום שלידים אלו יהיה מכנה משותף שידרבן אותם לשאוף למטרה קבוצתית וגם ליצור קשרים חברתיים חדשים עם בני גילו וכאלו השותפים לעולמו.

 

זיכרו, אין לפעול בשיטת "זבנג" וגמרנו ואין לבצע שינוי חד ודרסטי. הילדים הם טיפוסים רכים ושבירים ויש לדאוג לביטחונם. מצב קיצוני של "זבנג" וגמרנו, יעשה את ההפך ולא יתרום להתקדמות לצורך פתירת הבעיה באופן יעיל ולטווח ארוך.

 

דאגו לקבל הדרכה מקצועית כיצד לתמוך בילדיכם על מנת שתוכלו לסייע להצלחת התהליך בקרב ילדכם.

 

זכרו, העתיד של הגוזלים שלכם בידיים שלכם!

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל