יוגה נשית

יוגה נשית מותאמת לנשים בכל שלב בחייהן כמו למשל: נשים בהריון, נשים בגיל המעבר, נערות ונשים בטיפולי פוריות; מהי בדיוק יוגה נשית, מה היא נותנת לנו ועוד

יוגה נשית (צילום: iStock)
מאת: טלי מור

יוגה מוגדרת כשיטת ריפוי עתיקת יומין והיא משלבת בין תרגול גופני נשימה ותנועה. פירוש המילה יוגה הינו איחוד. האיחוד נעשה בין הגוף לנפש, בין תנועה לנשימה, בין האדם לסובב אותו, ובין העצמי שלנו לתודעה הטהורה של היקום.

מהי יוגה נשית

יוגה נשית היא פרי פיתוחה של מירה ארצי פדן. יוגה נשית מותאמת לנשים בכל שלב בחייהן כמו למשל: נשים בהריון, נשים בגיל המעבר, נערות ונשים בטיפולי פוריות.

מדובר בשיטת תרגול המשלבת בין מסורת היוגה להבנה עמוקה של אופן הפעולה של גוף האישה. התרגול משלב בין עבודת נשימה ותנועה, ואלו מאפשרים התבוננות, הקשבה, היכרות והתאהבות מחודשת בגופנו.

הגברת המודעות לנשיות

רובנו שקועות בחיי היום יום שלנו שהופכים להיות תובעניים יותר ויותר: לימודים, עבודה, קריירה, זוגיות, משפחה והורות. מודעות למחזוריות החודשית שלנו, ולשינויים שאנחנו חוות, הופכת להיות משימה מאתגרת. לכן, רבות מאיתנו סובלות מבעיות בסמוך למחזור החודשי, בעיות הבאות לידי ביטוי במחזור לא סדיר, למשל, כאבי ראש ומיגרנות, כאבי וסת, מצבי רוח משתנים ובעיות הקשורות בגיל המעבר, גלי חום למשל. בעיות פיזיות אחרות הן הזעות לילה לדוגמה, וגם בעיות מורכבות יותר המצריכות חיזוק רצפת אגן, דליפות שתן ותסמונות כרוניות קשות יותר.

 

באמצעות תרגול היוגה הנשית מתאפשר לנו לזכות ברגעים של שקט וקבלה, רגעים בהם אנחנו כנשים יכולות להתקיים בשביל עצמנו: להיות קשובות לעצמנו, לגופנו ולמסרים שהגוף שולח אלינו.

במהלך התרגול של היוגה הנשית אנו מכירות, חוות ומעמיקות את הנשימה שלנו. העמקת הנשימה משפרת את זרימת הדם אל איברי האגן, מאזנת את קצב הלב, מאזנת את לחץ הדם, מרגיעה, ומשחררת אנדורפינים (חומר כימי המיוצר באופן טבעי במח ותורם למצב רוח טוב ומשכך כאבים).

יוגה נשית מחזקת את רצפת האגן

באמצעות היוגה הנשית אנו מכירות את חשיבות רצפת האגן והקשר שבין הנשימה שלנו לתפקוד רצפת האגן. 

היוגה הנשית מאפשרת לחוות עבודה גופנית נכונה עם השרירים המייצבים שלנו, והדבר תורם ממשית לחיזוק הגוף, לשיפור היציבה ולמניעת נזקים מצטברים.

יוגה נשית מאפשרת לנו כנשים להעמיק את הקשר שבין רצפת האגן לשרירים המייצבים שלנו.
היוגה הנשית יכולה לסייע לנו על בסיס יום יומי בטיפול בבעיות שאנו סובלות מהן, והתרגול מתאים לכל אישה, בכל גיל, בכל מצב בריאותי. תרגול זה תורם לחיזוק הגוף, ליציבה נכונה, לגמישות הגוף ולשחרור עומסים מאזור הגב, מפרקי האגן, ומחגורת הכתפיים.

תרגול באמצעות יוגה נשית עובד על מערכת העצבים והדבר מאפשר לנו להירגע ולהתמלא באנרגיה מחודשת.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל