כיצד נחזק את שריר היד האחורית וניפטר מעודפי השומן?

כולנו מכירים את תנועת ה"מלח פלפל", זו שכשעושים אותה היא גורמת לשומן שמתחת ליד לרעוד? קבלו הצעה לתרגיל פשוט וקל לביצוע לחיזוק השריר הסורר

מאת: מערכת בלו

שריר היד האחורית נקרא גם השריר התלת ראשי של הזרוע (טרייספס), והוא מאפשר לבצע תנועת יישור המרפק והזרוע.

כאשר השריר חלש הוא נראה רופס ומידת "המידלדל" הגדולה ניראית במיוחד לעין בעת ביצוע תנועת נפנוף לשלום, אותה מכירות קרוב למדי נשים רבות.

 

זאת גם ההזדמנות לשבור מיתוס עתיק יומין, שיפריך אמונות שווא: אנשים רבים בעלי עודף משקל מאמינים כי אם יעבדו ויחזקו את האיזור בו מתרכז אצלם השומן, השומן יעלם וישאר רק שריר מעוצב וחטוב.

 

שימו לב קוראים נכבדים, יש פה טעות! הנה ההסבר:

אצל אנשים שונים השומן מתרכז במקומות שונים: אשה יכולה להשמין יותר בבטן בעוד חברתה יכולה להשמין יותר באגן, בעוד החברה השלישית שלהן משמינה דווקא באזור הישבן וכך הלאה. מיקום איזור ההשמנה הוא גנטי ולכן לכולנו צורות גוף שונות, וקצב ירידה שונה במשקל ובאחוזי השומן.

 

אז מה כן אפשר לעשות??

כמובן שחשוב מאוד לחזק את השרירים, במיוחד כאשר נמצאים בתהליך של דיאטה, מפני שאז הסכנה היא לאבד מסת שריר. אם נעבוד על חיזוק השרירים נוכל לשמר את המסה ולרדת יותר באחוזי השומן המיותרים!

מלבד זאת, אנשים עם עודף משקל בבטן / ביד האחורית/ בישבן, רצוי שבנוסף לעבודת החיזוק יעשו גם פעילות אירובית השורפת שומנים!

 

ישנן מגוון פעילויות וכל אחת יכולה למצוא מה שמתאים וכיף לה, רצוי לבצע פעילות אירובית 3-4 פעמים בשבוע.

הליכה בקצב בינוני, ריצה קלה, שחיה, טניס, ריקודים, שיעורי אירובי, וכו.

 

כיצד נחזק את שריר היד האחורית בבית?

המלצות תירגול ב 3 רמות קושי:

המינון לתרגילים אלו הוא: 3 סטים של 10-15 חזרות, הפסקה בין הסטים בין חצי דקה לדקה.

רצוי לבצעם 3 פעמים בשבוע.

 

דרגה קלה: עמדי עם הפנים קרוב לקיר, הזרוע והמרפק ב 90 מעלות כאשר כפות הידיים צמודות לקיר והן צמודות אחת לשניה, נסי לדחוף עם כפות הידיים ולהרחיק את גופך מהקיר.(התנועה מדמה שכיבות סמיכה בעמידה).

דגשים שיש לשים לב אליהם: גב ישר, וברכיים מעט כפופות מבט העיניים קדימה.

 

דרגה בינונית: הניחי את כפות הידיים על מושב הכסא כשגבך לכסא. רצוי מאוד להצמיד את הכסא לקיר לשם היציבות. כעת, בבירכיים כפופות נסי ליישר את המרפקים ולעלות מעלה.

דגשים שיש לשים לב אליהם: מנח הברכיים ב 90 מעלות.

 

דרגה קשה: אותו התרגיל כמו בתרגיל הקודם, אך כעת נסי לעשות זאת כאשר הברכיים ישרות ורק הקרסוליים מונחים על הריצפה.

 

חזרי על תרגילים אלו בצורה מסודרת וזכרי לשלב דיאטה מאוזנת עם פעילות גופנית. התמדה תביא לבטח לתוצאות הניכספות ולתנועת "שלום" בדיוק כמו של מלכת יופי הזוכה לסבוב הניצחון המסורתי שלה.

 

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל