טיפים לבחירת מכון כושר

נמאס לכם להירשם למכון כושר, לשלם ולא להגיע? הנה כמה כללים שיגרמו לכם לרוץ למכון

טיפים לבחירת מכון כושר (צילום: iStock)
מאת: מור חיים

מכירים את הסיטואציה בה אתם מתלהבים מהצעה מפתה ממכון כושר? ואז, כמו בכל שנה, אתם נרשמים ומדי חודש מקבלים תזכורת למנוי בכרטיס האשראי שלכם, אבל אתם בעצמכם לא פוקדים אותו כלל. למה זה קורה ואיך ניתן למנוע את זה או לפחות לגרום לכם להזיז את עצמכם לכיוון מכון הכושר? הנה 7 נושאים שכדאי לקחת בחשבון ולחשוב עליהם לפני שאתם מתחייבים למנוי ארוך טווח לחדר הכושר.

 

מיקום - אחד הגורמים להתמדה בהגעה למכון היא קרבת המועדון למגורים. אם מכון הכושר נמצא במרחק הליכה מביתכם אז הרווחתם וחסכתם בדלק וזמן חיפוש חניה. עם זאת, לפעמים שווה גם להתניע את הרכב על מנת להשביע את רצוננו.

חניה - אם כבר התנעתם את הרכב, שווה לבדוק את תפוסת החנייה בשעות בהן אתם מתכננים להתאמן. סביר להניח שבשעות השיא יהיה עומס אך אם החניה מספיק גדולה, תוכלו לראות בזאת כיתרון לחימום קל וללכת עוד כמה צעדים ברגל. ישנם מועדונים בהם החניה כרוכה בתשלום נוסף וזאת צריך לקחת בחשבון בנוסף לעלות החודשית של המנוי.

 

 

מעדיפים פילאטיס? אולי עדיף שתירשמו לחוג? (צילום: שוקה כהן)

 

ימים ושעות פעילות - משכימי קום, ציפורי הלילה או אלו שמתאמנים בעיקר בסופי השבוע, רצוי לשים לב שהמועדון אכן פתוח בימים ובשעות המתאימים ללו"ז שלכם ולא לתכנן בשלב ראשוני זה עריכת שינויים קיצוניים ביומכם העמוס על מנת להתמיד בפעילות. ההפך הוא שיקרה. לכל חובבי שיעורי הסטודיו למיניהם - הציצו בלוח החוגים וראו האם השעות מתאימות לכם והאם סגנון השיעורים הוא המועדף עליכם.

תחום עניין ספורטיבי - ישנם מועדוני כושר המציעים שלל פעילויות: חדר כושר מאובזר, אימונים אישיים, בריכת שחייה, חוגים שונים ועוד. אם הנכם מתמקדים בחדר הכושר, כדאי לבדוק אם הוא מספיק מאובזר ובעיקר במכשירים אירוביים, כך גדלים הסיכויים שגם בשעות העומס לא תצטרכו להמתין למכשיר. אם העניין המרכזי שלכם הוא בכלל בחוגים מסוימים כמו יוגה, פילאטיס ועוד, ודאו כי הם משובצים במערכת בתדירות יחסית רבה כי אם זו ההעדפה שלכם, אולי עדיף להירשם לסטודיו המתמחה בפעילות הספציפית ולא למועדון כושר מרובה הפעילויות.

 

במידה ומדובר על רישום משפחתי הכולל גם את הילדים, הרי שמסגרת של קאנטרי קלאב המשלבת גם חוגים ופעילויות לילדים תתאים יותר. לאלו שמתחילים לראשונה לבצע פעילות גופנית או לאחר תקופת הפסקה ארוכה, רצוי להתייעץ עם איש מקצוע על פעילות שתתאים עבורכם ספציפית.

תחום עניין חברתי - סביר להניח שזהו לא המדד המכריע לבחירת מועדון כושר מתאים עבורכם, אך יש לכך השפעה עם הזמן. הימצאות בחברת גיל תואמת יכולה לעודד, לדרבן, לייצר קשרים חברתיים חדשים ולהפוך את הפעילות כולה למהנה יותר. ומי יודע? אולי שם תכיר/י אותו/ה. אז בזמן שאתם מסיירים ראשונית במקום שווה להציץ בחתך האוכלוסייה העיקרי ואולי אפילו לשאול את נציג המכירות על כך.

מלתחות ושירותים - גם אם לא כל מועדון מספק מגבות, שמפו ומרכך לשיער ועוד שלל פינוקים, ודאו לפחות את ניקיון השירותים. גם אם לא תתקלחו במועדון, בשירותים בטוח יצא לכם להשתמש.

מחיר והתחייבות - לפני שאתם פותחים את הכיס, בקשו תקופת ניסיון של מספר ימים. כך תוכלו לוודא שהגעתם למקום הנכון עבורכם. המחיר יכול לנוע בין 200-500 שקל, ותלוי בפרמטרים רבים. כדאי לבקר במספר מועדוני כושר באזורכם, כך תוכלו להשוות מחירים מעבר להשוואת כל הנ"ל. התחייבות ישנה ברוב המועדונים, בדרך כלל לשנה. במקומות בהם ניתן לעשות מנוי חודשי ללא התחייבות תתבקשו לשלם מעט יותר לעומת מנוי שנתי. תעשו את החשבון שלכם, ואל תתפתו למבצעים שאין מאחוריהם כיסוי.

לאחר שבדקתם את מכוני הכושר בסביבתכם לפי פרמטרים אלו, תוכלו לבחור במכון בו יהיה לכם הכי מתאים והכי נוח להתאמן "ללא מכשולים".

 

* הכותבת היא מאמנת כושר אישית ומדריכה בכירה ב- VIM מתחם הבריאות, הכושר והפנאי בראשון לציון.

 

 

 

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל