מה לאכול לפני ואחרי אימון חורף

למה כדאי לאכול מאפינס (כן, מאפינס) לפני אימון ומה מומלץ לאכול אחרי? טיפים של דיאטנית ספורט

מה לאכול לפני ואחרי אימון חורף (צילום: iStock)
מאת: טופז דרזנר

החורף הישראלי הוא זמן אידיאלי להתחיל בפעילות גופנית מחוץ לבית - הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים והכל מבלי לקבל משב רוח מהביל על הפנים ולנטוף זיעה. העיסוק בספורט מאפשר אוורור, ניקוי ראש ושחרור מתחים ונותן את פינת השקט היומי והפרטי המגיעה לכל אחד ואחת וכמובן תורם לבריאות.

 

כפי שמקפידים על מתיחות וחיזוקים לפני ואחרי הפעילות הגופנית ויש להגיע לאימון בבגדים ונעליים המתאימים לפעילות, כך חשוב במיוחד לדאוג לתזונה נכונה לפני ואחרי הפעילות כדי לספק לגוף את החומרים שהוא זקוק להם ולהפוך את האימון לאפקטיבי יותר:

  1. אכילה של פחמימה פשוטה חצי שעה לפני פעילות גופנית אירובית - הבננות בעונה הזו נהדרות ומומלץ לאכול בננה לפני אימון ולהנות ממקור אנרגיה מהטבע.

  2. פרי הדר פחות מומלץ לפני אימון – חומציות יכולה לעשות תחושה לא נעימה במהלך הפעילות. כדאי מאוד לצרוך תפוז או 2 קלמנטינות ביום, על מנת להעשיר את כמות ויטמין C בתפריט, אך לא לפני האימון.

  3. אפשרות נוספת המתאימה לחורף: עוגיות מאפינס ביתיות - העוגיות נשמרות בקלות אווריריות וקלות לעיכול, נספגות מהר וכמובן לא נמעכות בתיק, פתרון מצוין ופשוט לפני אימון המספק אנרגיה לתחילת האימון.

    מאפינס טעים ומתוק שנותן אנרגיה לפני האימון (צילום: Istock)

  4. בסיום אימון ביום קר - למרות המאמץ והחום שצברנו במהלך האימון, נרגיש קור ורצון להתחמם ולכן כדאי לאכול מזונות חמים כמו מרק בטטה עשיר, מרק המכיל קטניות, מרק עגבניות עם חומוס וכולי. מוסיפים למרק כזה 2 פרוסות לחם ומקבלים ארוחה חמה ומזינה, המכילה חלבון מלא, ועונה על צרכי הגוף לאחר האימון. גם מנה של דייסת שיבולת שועל עם חמוציות, הינה מנה נהדרת מורכבת מחלבון ופחמימה המחממת ומשביעה.

  5. מזונות כבדים עשירים בסיבים תזונתיים, ומתאימים מאוד לאחר אימון - אבל אינם מתאימים לפני אימון, כי הם  יכבידו  מאוד על מערכת העיכול ויהפכו פעילות מהנה לפעילות כבדה.

  6. סלט ירקות טרי ומרענן מומלץ בכל עונה. מי שאינו אוהב סלטים יכול להכין חליטה של הירקות יכולים להפוך את הסלט לנעים מבלי לאבד את הערך התזונתי שלו.

  7. ולא לשכוח - לשתות הרבה מים! למרות שמזיעים פחות בחורף, אין זה אומר שצריך להפחית את השתייה. מי שמתקשה שתיית מים יכול להכין לעצמו קנקן עם תה צמחים או תה ירוק או חליטת עלים.

 

בננה לפני, סלט אחרי. תזונה נכונה לפני ואחרי אימון (צילום: Istock)

 

 

 * הכותבת היא דיאטנית קלינית וספורט, מחברת הספר "טעם הכושר", ביחד עם השפית דניאלה ניר פז, הכולל המלצות ומתכונים לספורטאים.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל