איך בוחרים סטודיו לפילאטיס מכשירים?

מגוון רחב של מקומות תרגול פילאטיס יש בכל עיר. איך יודעים איזה סטודיו מתאים לכם? מה צריך לבדוק לפני שנרשמים לאימונים?

איך בוחרים סטודיו לפילאטיס מכשירים? ()
מאת: מערכת בלו

מאת: תמיר דקל וגל אפרת-יסקי

 

בבואנו לבחור מכון או סטודיו לפילאטיס עלינו לזכור שלכל אחד מאיתנו צרכים שונים: אחד רוצה לחטב את הגוף, השנייה רוצה להתמודד ולשפר בעיה או מגבלה פיזית, השלישי רוצה לשפר את היציבה וכן הלאה. את כל אלה אפשר בהחלט להשיג באמצעות אימוני פילאטיס, אך על מנת להגיע ביעילות ובבטחה להשגת מטרותינו יש לבחור בדייקנות את הסטודיו לפילאטיס המתאים ביותר ובראש ובראשונה את הסטודיו לפילאטיס שמעניק יחס אישי ככל האפשר לכל מתאמן ומתאמנת. לפניכם כמה פרמטרים באמצעותם תוכלו לבחון האם הגעתם למכון הפילאטיס הנכון ביותר עבורכם:

גודל קבוצת האימון

לפני הכל, מבררים כמה מתעמלים/ות יש בקבוצת הפילאטיס. לפעמים יציעו לכם אימון בקבוצות פילאטיס במחיר מוזל. הסיבה לכך היא שמדובר בקבוצות של 6-10 משתתפים. קבוצה קטנה של עד 4 משתתפים מאפשרת הדרכה איכותית במיוחד ותשומת לב אישית ומותאמת לכל מתאמן ומתאמנת. קחו בחשבון ששיעור פילאטיס נמשך כשעה וככל שיש יותר מתאמנים ומתאמנות בקבוצה כך תשומת הלב המוקדשת לכל אחד ואחת מהם – קטנה יותר. לכן, עדיף לבחור באימון פילאטיס בקבוצה קטנה ככל האפשר.

מפגש ראשון עם הסטודיו לפילאטיס

בבואכם למכון לפילאטיס עליכם לבדוק כיצד מתבצע המפגש הראשון ולשאול האם יש מפגש פרטני בו לומדים להכיר את הצרכים והמגבלות האישיים של כל אחד ואחת, או שאין איבחון פרטני והאימון הראשון מתקיים כשנכנסים לתוך קבוצה לפי רמות תרגול. חשוב מאוד לבקר במרחב האימון ולבחון האם הוא מזמין, נקי ומסודר והאם הוא מואר וממוזג כיאות? האם יש חדרי הלבשה, מקלחות ואיזור המתנה נוח? סמכו על התחושה האישית שלכם ובחנו איך אתם מרגישים כשאתם נכנסים למקום - האם אתם חשים שזה מקום בו הייתם רוצים לבלות מספר פעמים בשבוע, האם אתם מרגישים תחושת נינוחות, תחושה של בית? אם התשובות חיוביות לכל אחת מהשאלות – דעו שהגעתם למקום הנכון.

 

שיעור פילאטיס
שיעור פילאטיס

אבחון לפני אימון פילאטיס

עליכם לבדוק האם קיים בסטודיו פיזיותרפיסט אשר מעניק לכם אבחון אישי בו נבדקים פרמטרים ובהם היציבה, היכולת הגופנית, המגבלות, מטרות האימון וכן הלאה. פיזיותרפיסט מקצועי שעובד עם המכון או מדריך פילאטיס שיש לו הכשרה מקצועית בפיזיותרפיה הוא המוסמך היחיד לאבחן פרמטרים אלה. ככל שהאבחון יהיה מדויק יותר, כך תצליחו להשיג את מטרותיכם באימון הפילאטיס – ליצור יציבה נאותה, לחטב את הגוף ולתרום רבות לאיכות החיים שלכם.

 

שיעור פילאטיס
שיעור פילאטיס

אחרי האיבחון ורגע לפני אימון הפילאטיס הראשון

עליכם לשאול את השאלות הבאות: האם נבנית לך תוכנית אימון אישית כהמשך ישיר  למפגש הראשון? האם יש נוהל רישום ותיעוד המאפשר מעקב, פיקוח והתקדמות רציפה במהלך האימונים? האם כל המתאמנים והמתאמנות בשיעור מתרגלים ביחד את אותם התרגילים במהלך השיעור או שכל אחד עובד לפי תוכנית מותאמת על מכשיר אחר? התשובות לשאלות אלה חשובות ביותר כיוון שככל שהיחס שהמתאמנים מקבל ממאמן/ת הפילאטיס הוא אישי ופרטני יותר, כך ניתן להתרשם שמדובר במכון מקצועי שמנוהל על ידי אנשים בעלי ניסיון ושהשיעורים בו מודרכים על ידי מאמני פילאטיס מקצועיים שחשובה להם הבריאות של כל מתאמן ומתאמנת.

 

שיעור פילאטיס
שיעור פילאטיס

מדריכי הפילאטיס

עליכם לשאול מספר שאלות את המדריכים/ות או את בעלי הסטודיו שפוגשים אתכם כשאתם מגיעים בפעם הראשונה לסטודיו לפילאטיס. במקרים רבים הפרטים הללו מצויים כבר באתר האינטרנט של הסטודיו לפילאטיס ושווה לבדוק אותם בטרם מגיעים לסטודיו עצמו. איזה שאלות יש לשאול? בראש ובראשונה, מהי הכשרתם וניסיונם של המדריכים? ככל שלמדריך יש ניסיון רב יותר הוא יוכל להועיל לכם יותר, לזהות בעיות שיש לכם ולאתר את הדרך הטובה ביותר להתמודד איתן.

 


שיעור פילאטיס

שיעור פילאטיס

 

כדאי לשאול את המדריכים והמדריכות האם הם מביאים עימם הכשרות נוספות מתחומי תנועה וטיפול נוספים והכי חשוב – לסמוך על הבטן שלכם. להקשיב היטב לתשובות של המדריכים ולהתרשם האם הם קשובים לשאלות שלכם, האם הם משיבים בישירות ולעניין. מדריכים, מדריכות, מנהלים ומנהלות של סטודיו לפילאטיס מקצועי ישיבו לכם על כל שאלה, יהיו קשובים במלוא הקשב ויתנו לכם את כל האינפורמציה הדרושה לכם כדי שיהיה לכם ביטחון להפקיד את גופכם בסטודיו לפילאטיס שלהם ולהתמסר לאימונים.

 

תמיר דקל וגל אפרת-יסקי, הם הבעלים של סטודיו  FLY, מדריכים מוסמכים לפילאטיס בעלי ניסיון של שנים רבות. בימים אלה נפתח קורס המדריכים הייחודי והמקיף ביותר של סטודיו Fly, אשר כולל הרצאות וסדנאות של מיטב המומחים, בנוסף למאות שעות לימוד ו-100 שעות תירגול פילאטיס. לפרטים  www.studiofly.co.il 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל