נפטרים מהשומן - ללא ניתוח

דרכים להיפטר משומן גופנו ללא ניתוח, בזמן קצר ובלי תופעות לוואי

נפטרים מהשומן - ללא ניתוח  (צילום: iStock)
מאת: מערכת בלו

החורף כבר כאן, וכל מה שאנחנו רוצים הוא להיבלע בתוך בגדי החורף שלנו. לכן גם זאת העונה הכי מועדת לפורענות - כי אמנם הבגדים מחממים, אבל אם מפריזים באכילה, גם המשקל עולה, והבגדים אמנם מטשטשים, אבל השומן לא נעלם, אלא רק מסתתר באיזורים הבעייתיים שלנו.  מצד שני, אם סיימנו את הקיץ עם עודף משקל - החורף הוא בדיוק הזמן לעשות תהליכי דיאטה כאלה ואחרים, להסיר מעלינו את את אותם מצבורי שומן מעיקים אשר מביכים אותנו בימי הקיץ, כשהעור חשוף - ולהגיע לעונה החמה עם הגוף עליו חלמנו.  

  

החורף הוא גם התקופה המומלצת לטיפולי הסרת שיער בכל איזורי הגוף, כי בחורף רוב חלקי הגוף מכוסים בבגדים וכך אנו נמנעים מחשיפה לשמש שאסורה בזמן טיפולי הסרת שיער לצמיתות. הבגדים שמכסים את גופנו יסתירו גם פגמים אחרים בגוף, שעלולים להופיע כתוצאה מטיפולי המסת שומן וצמצום היקפים, כפי שמייד נפרט בפניכם.

 

66 אחוזים מהישראליים רוצים לצמצם היקפים

כשני שליש מהאוכלוסייה בישראל אינם מרוצים מהמשקל ומהגזרה שלהם ונאבקים שנים להוריד במשקל, תופעת הדיאטות והביקוש לטיפולים פלסטיים פולשניים ובלתי פולשניים גוברת בתקופה שלפני ואחרי החגים. בתקופת החגים אנו מוסיפים למשקלנו בממוצע כ- 3 ק"ג וכשאנחנו אומרים חגים אנחנו מתכוונים גם למועדים כגון חנוכה. 

 

ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, אומר כי "בשנים האחרונות אנו עדים לתמורות ושינויים רבים בתחום האסתטיקה. התחום כולו לדבריו צועד לכיוון של שיטות פעולה פשוטות יותר, המתאפיינות במינימום פולשנות ומקסימום תוצאות. כיום המומחים מחפשים שיטות קלות יותר למטפל ולמטופל כאחד, בלי הרבה סיכונים או תופעות לוואי והחשוב מכל - כמעט ללא זמן החלמה.

 

שיטות אלה זכו לכינוי "טיפולי lunch time" שכן המטופלים יוצאים מהקליניקה מייד לאחר טיפול קצר הכרוך באי נוחות מינימאלית, ובחלק מהמקרים בתום כ-24 שעות כבר רואים את התוצאות.


השנים משמינות?

עם ההתבגרות וכתוצאה מהירידה באלסטיות של העור, עלולה להיווצר חלוקה שונה של התפזרות השומן בגוף. כולנו כבר יודעים שעל מנת להצר היקפים ולהשיל ממשקלנו עלינו להקפיד על תפריט מאוזן ופעילות גופנית, אך עם ההתבגרות מתחוללים בגופנו שינויים אשר מקשים על הירידה במשקל. הדבר נובע ממגוון סיבות, ביניהן ירידה בקצב חילוף החומרים, ירידה באלסטיות העור, שינויים הורמונליים ועוד. לפתע יכולים להופיע מצבורי שומן חדשים במקומות חדשים בגוף (בטן, מותניים, ישבן, גב). אנשים רבים חולמים על טיפול קסם, שיעלים מהם את כל ה"צמיגים".

 

מספר תאי השומן בגופנו כמעט אינו משתנה לאחר גיל הינקות. בכל אזור ואזור בגוף ישנו מספר פחות או יותר קבוע של תאי שומן. כאשר אנחנו משמינים או מרזים, הגדלת הנפח או הקטנתו בהתאם, באזור מסוים, לדוגמא הישבן, נובעת לא מהשתנות מספר תאי השומן אלא משינוי בנפח התא השומני.  נקודת דיון חשובה נוספת היא שרקמת השומן במקומות שונים בגוף מתנהגת אחרת. כל מי שמנסה לרדת במשקל, מכיר את התופעה שבה קיימת ירידה משמעותית בנפח הרקמה השומנית באזורי הפנים, השדיים ואולי הבטן, ולעומת זאת, שום דבר לא זז באזורי הישבן והירכיים. הסיבה הביולוגית לכך היא כי כמות הקולטנים (רצפטורים בלעז'), היא קטנה יותר, או רגישותם להשתנות ההורמונלית, בעקבות הפחתת האכילה, קטנה יותר.

 

איך ניפטר מעודפי השומן בלי דיאטה?

תחום הטיפול בשומן עודף ומצבורי שומן מקומיים נחלק למספר קטגוריות:

  • טיפולים זעיר פולשניים – פועלים בעיקר בטכנולוגיות של גלי רדיו או לייזר – כדוגמת הבודי-טייט המבצע המסת שומן, שאיבתו ומיצוק העור, בפעולת גלי רדיו אחת ללא ניתוח.
  • טיפולים מכנים – מיועדים בעיקר לצמצום היקפים ולטיפול בצלוליט.  
  • תזונה ופעילות גופנית – דיאטה מבוקרת ומותאמת לנו. ופעילות פיזית של לפחות שלוש פעמים בשבוע.   

טיפולים זעיר פולשניים להמסת שומן

קטגוריה זו כוללת את טיפולי המסת השומן. המסת שומן באמצעות גלי רדיו. פעולת גלי הרדיו מחממת באופן אחיד ומהיר את השומן וממיסה אותו. בו זמנית - מתבצעת שאיבת השומן הנמס החוצה, כאשר הוא במצב נוזלי. כך לדוגמא מכשיר ה-Bodytite – מאפשר לבצע 3 פעולות בו זמנית, באמצעות פעולת גלי רדיו פשוטה, ללא ניתוח, בהרדמה מקומית ועם חזרה מהירה לפעילות רגילה במינימום תופעות לוואי.

להשלמת הפעולה, ובאמצעות אלקטרודה חיצונית המאפשרת שליטה מלאה על עוצמת החימום, מתבצע תהליך של כיווץ העור, על מנת שלא יישאר רפוי לאחר המסת השומן. בדרך זו, ברוב המקרים, נחסך הצורך בניתוח מתיחה הנהוג לאחר שאיבת שומן, והפעולה מאפשרת כיווץ משמעותי של העור לאחר המסת השומן ושאיבתו. החזרה לשגרה הינה מהירה וברוב המקרים לא מלווה בכאב או כאב קל בלבד. תוצאות הפעולה מתחילות להראות כשבועיים שלושה לאחר הפעולה ונמשכות עד למספר חודשים.

 

ד"ר רונן גלזינגר מסביר כי פיתוח זה מהווה שלב נוסף בהתאמת הכירורגיה הפלסטית לרוח התקופה, בה אנו נדרשים לפתרונות קלים, קצרים ומהירים יותר עם תוצאות טובות. האפשרות של ביצוע פעולה שעד כה הייתה מורכבת, והפיכתה לפעולת קצרה, ללא זמן החלמה עם תוצאות טובות וללא צורך לשינוי שגרת החיים, מהווה שדרוג משמעותי הן עבור הרופאים והן עבור הפציינטים.

טיפולים מכניים:

טיפולים אלה נועדו למיצוק הגוף ושיפור מצב העור. הם מתבצעים במספר שיטות שונות המוצעות כיום, בין אם בגלי רדיו, elos ועוד. המראה המהודק שמתקבל מתהליך המיצוק, מעניק מראה צר יותר ומצר אף מההיקף הכללי. הטיפולים המכניים מצריכים לרוב סדרת טיפולים. שני הטיפולים המכניים הפופולריים ביותר כיום:

 

Velashape-2 –   מיועד למיצוק העור, הצרת היקפים וטיפול בצלוליט, באמצעות גלי רדיו, אור, ואקום ועיסוי מכני, הפועלים סינרגטית להצרת היקפים וטיפול בצלוליט, לעור מתוח ולגזרה חלקה וחטובה יותר.

המכשיר  הינו בעל עוצמה גבוהה במיוחד, והוא מבוסס   על   טכנולוגיית ה els  - שפותחה בלעדית על ידי סינרון מדיקל הישראלית.  

הטיפול באמצעות 2-velashape מצריך סדרת טיפול הכוללת 4-6 טיפולים.     

 

טייט-FX הוא טיפול לא פולשני, הפועל באמצעות גלי רדיו ונותן מענה למיצוק העור ולצלוליט. המכשיר מחמם את העור וכאשר העור מגיע לחום הרצוי מועברת  אנרגית גלי רדיו בתדר גבוה לתוך הרקמות, תהליך שגורם נזק תרמי לשכבת שומן הגורמת לתופעת הצלוליט. כתוצאה מכך נגרם הרס בתאי השומן. השומן המפורק מטופל באופן טבעי ע"י הגוף. 

הטיפול באמצעות טייט FX  מצריך סדרת 10 טיפולים אחת לשבוע, לקבלת תוצאה אופטימלית. 

 

פירוק שומן באמצעות אולטרסאונד 

הרעיון העומד בבסיס תהליך פירוק שומן הוא בחימום תאי השומן על ידי גלי קול (אולטרסאונד), במטרה לפוצץ את מעטפת תאי השומן. כתוצאה מכך, השומן הופך לזמין ומנוצל לאנרגיה בזמן פעילות גופנית כמו הליכה (זו הסיבה שממליצים על פעילות אירובית למשך 45 דקות עד יממה מהטיפול).

בקטגוריה זו ניתן למצוא את ה- Ultrashape  - מכשיר מתקדם לטיפול מרפאתי אשר מאפשר  למטופלים לצמצם היקפים ע"י  הטיפול לפרוק מצבורי השומן בגלי אולטרה סאונד ממוקד. המכשיר מפרק את מצבורי השומן ממקומות ספציפיים ע"פ  הצורך. טכנולוגיית VDF  מאפשרת  לירות גלי אולטרה סאונד בשלושה עומקים שונים באותו טיפול, ובכך לטפל בשכבת שומן גדולה יותר בכל טיפול  ע"י  פירוק מכאני של תאי שומן באמצעות אולטרה סאונד ממוקד (Focused Ultrasound). ההליך בטוח פשוט ללא הרדמה או אשפוז. טיפול האולטרה שייפ הוכח מדעית וקלינית, והוא אינו נושא תופעות לוואי וסיבוכים, וכן אינו מצריך תקופת החלמה או התאוששות.  

סדרת הטיפולים כוללת בד"כ  3 טיפולי אולטרה סאונד בהפרש של שבועיים בין טיפול לטיפול. מאחר והתהליך הוא הדרגתי, ושבועיים זה פרק הזמן שהגוף צריך כדי לנקות את האזור מעודפי השומן.   בסיום הסדרה, לאחר חודש וחצי, יכולה המטופלת ליהנות מהצרה ממוצעת של 3.5-6.3 ס"מ בהיקף האזור המטופל, מקביל למידה אחת עד שתי מידות במכנסיים!.


למי מתאים הטיפול
? ד"ר שלומית הלחמי, מומחית לרפואת עור, אומרת כי הטיפול מתאים לגברים ונשים בעלי מבנה גוף בינוני, אשר סובלים ממצבור שומן  נקודתי בגוף, כגון בטן, מותניים וירכיים.      

 

הרזיה בשיטה הקלאסית: תזונה בשילוב פעילות גופנית 

שילוב קפדני של פעילות אירובית (כמו הליכה, ריצה, שחיה)  ואנאירובית (תרגילי כוח, משקולות) ותזונה דלה בפחמימות ובשומנים עשוי להביא לצמצום ההיקפים, לחיטוב ולשיפור משמעותי של מראה המותניים והגב.

יתרונה המשמעותי של התזונה בשילוב פעילות גופנית, הוא בזמינות. זהו  פתרון זמין המעודד לאמץ אורח חיים בריא ופעיל. מצד שני, מדובר באמצעי תובעני אשר דורש לגייס אנרגיה ולפנות  מדי יום זמן לאימון . תוצאות התזונה בשילוב פעילות גופנית ניכרות רק לאחר חודשים ארוכים של אמון מפרך ודיאטה קפדנית, אך לא תמיד נותנים מענה למצבורי שומן נקודתיים.

יתרון נוסף של התזונה והפעילות הגופנית הוא העלות. שכן, עם משמעת קפדנית, התמדה וידע, אפשר גם ללא עלות מיוחדת, וכל אחד יכול לעשות בבית ובסביבתו. לנוחותכם, מגוון תפריטי דיאטה שיעזרו לכם לרדת במשקל לשביעות רצונכם.

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם האסתטיקה של bello תמצאו מידע עדכני ואמין אודות כל הקשור לעולם האסתטיקה: הסרת שיער, הגדלת חזה, מנתחים פלסטיים, ניתוחים פלסטיים, טיפולי קוסמטיקה, שאיבת שומן, הסרת משקפיים, הלבנת שיניים ועוד. אם החלטת לעשות טיפול אסתטיקה אצל קוסמטיקאית או ניתוח פלסטי אצל מנתח פלסטי הגעת למקום הנכון. אתר bello מביא מאמרים, כתבות ומדריכים על כל תחום בעולם האסתטיקה והקוסמטיקה.
באתר תמצאו מידע מקיף ומגוון שמובא קוסמטיקאיות, מנתחים פלסטיים ומומחי אסתטיקה בכירים.

הסרת שיער בלייזרהלבנת שינייםחזההורדת שיערמנתח פלסטיקוסמטיקאיתניתוחים פלסטייםבוטוקסטיפולי קוסמטיקהפילינגעיצוב גבותרפואה אסתטית

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל