דיאטה: ניקוי הגוף מרעלים

רצוי לערוך דיאטת ניקוי רעלים למשך עד חודש ימים ובמיוחד כשיש צורך בחיזוק הגוף ומערכת החיסון, החלמה ממחלות, הכנת הגוף לקראת היריון ובכלל - שיפור הבריאות

דיאטה: ניקוי הגוף מרעלים (צילום: istock)
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: ורד נסרידשי

ניקוי גוף נחשב לאחד התהליכים הפופולאריים כיום לצורך חיזוק הגוף ומערכת החיסון, להחלמה ממחלות, להכנת הגוף לקראת היריון ולשיפור הבריאות באופן כללי.

 

 

רצוי לערוך את הדיאטה עד לחודש ימים, כאשר העונה האידיאלית לביצוע תהליך זה הינה עונת האביב בה יש התחדשות אנרגטית לקראת הקיץ. רעילות יכולה להצטבר בגוף ממגוון של מקורות ובעיקר מהמזון שאנו אוכלים, מהאוויר שאנו נושמים וממצבים רגשיים שונים כגון מתח וסטרס מתמשכים. חומרי הדברה, צבעי מאכל, חומרים משמרים, תרופות, תזונה שאינה מתאימה למצבו הבריאותי של האדם הצורך אותו, פיח ופסולת תעשייתית הם רק חלק משלל החומרים המצטברים במהלך הזמן ברקמות הגוף ומשבשים את התהליכים המטבוליים שבו.

 

אחת התוצאות הנלוות של דיאטה לניקוי הגוף הינה שיפור המטבוליזם בגוף וירידה במשקל. מאחר וברקמות השומן בגוף נאגרים רעלים רבים, תהליך הניקוי יגרום בעקיפין גם לשחרור רעלים מרקמות אלו ולירידה מתונה במשקל, במידה והאדם נמצא בעודף משקל. הירידה במשקל מתרחשת בצורה הדרגתית, בעיקר כאשר תהליך הניקוי מתבסס על תזונה מאוזנת המותאמת לתקופת הניקוי ומעניקה לגוף את האנרגיה לה הוא זקוק לשם ביצוע התהליך.

 

דיאטה לניקוי הגוף מרעלים - מתאימה לכל אחד?

ניקוי גוף מרעלים ניתן לעשות בדרכים שונות, כאשר שינויים בתזונה מהווים בדרך כלל את הבסיס הטוב ביותר. במהלך הדיאטה רצוי להגביר את הצריכה של מזונות כגון: ירקות ופירות טריים, קינואה, כוסמת, אורז מלא, קטניות ונבטים, דגנים מלאים, לימון ומיץ לימון טרי, מיצי ירקות טבעיים וצמחי תבלין טריים המשפרים את העיכול.

 

מצד שני, רצוי להמעיט בצריכה של מזונות כגון: פחמימות פשוטות וסוכרים מזוקקים, מזון מעובד, מזון שומני מהחי, מוצרי חלב (מלבד מוצרים פרוביוטיים כגון יוגורט-ביו), קפאין ואלכוהול. שתיית כמות גדולה של נוזלים חיונית במהלך דיאטה זו ומומלץ לשתות עד שמונה כוסות מים ביום - מים מינרלים, מי ברז מטוהרים, או חליטות צמחים כגון מנטה, קמומיל ושן ארי.

 

במהלך הדיאטה רצוי לשלב גם שימוש בצמחי מרפא שונים, לאחר התאמה אישית על ידי מטפל מקצועי. לדוגמא, צמחים כגון גדילן מצוי, ארטישוק וכורכום פועלים באופן ספציפי על הכבד ועוזרים לניקוי וחיזוק שלו. ניקוי הכבד מאפשר את העלאת קצב המטבוליזם בגוף וניקוז יעיל יותר של עודפי כולסטרול.

 

לאורך תקופת הדיאטה רצוי לתת לגוף את המנוחה שדרושה לו, להימנע מעישון, ולעסוק בפעילות גופנית מתונה מספר פעמים בשבוע. לעיתים עלולים להופיע תחושות שונות כגון עייפות או כאב ראש ללא בסיס פיזיולוגי המעידים על כך שהגוף החל לשחרר רעלים.

 

ניקוי הגוף מרעלים ברמה הרגשית הינו חשוב לא פחות מאשר ניקוי רעלים שמקורם בתזונה ובזיהום האוויר. כעסים, לחץ, סטרס ממושך, קשיים ביחסים בינאישיים או קשיים במקום העבודה הינם רק חלק קטן ממגוון רחב של מצבים הנחשבים ל"רעלים רגשיים" הפוגעים גם הם ביכולת החיסונית של הגוף ומחלישים אותו. לכן, רצוי לשלב במהלך דיאטה זו גם תהליכים לניקוי רגשי על ידי שימוש בפרחי באך, מדיטציה ותרגילי הרפיה, או שימוש בתמציות אנרגטיות המופקות מקריסטלים ומינרלים העוזרים לגוף לשחרר רעלים ברמה הרגשית.

 

תהליך של ניקוי גוף מעורר באופן ספציפי את פעילותם של אברי הסינון בגוף: כבד, כליות, עור, מערכת הלימפה, הריאות והמעיים. לכן, רצוי לשים דגש בתזונה גם על מזונות המחזקים את  פעילותם של איברים אלו ובכך לעזור לגוף לבצע את תהליך הניקוי. 

 

כל איבר בגוף והמזון שמתאים לו 

הכבד פועל לנטרול רעלים ופסולת על ידי אנזימים מיוחדים. מזונות שעוזרים לפעילות הכבד הינם ירקות ממשפחת המצליבים - ברוקולי, כרובית, כרוב, כרוב ניצנים. רצוי לשלב מזונות אלו בתפריט מספר פעמים בשבוע (במידה ואין תת-פעילות בבלוטת התריס).

 

הכליות עוזרות לסילוק פסולת על ידי יצירת חומצת שתן. כ-5 ליטרים של דם עוברים סינון בכליות של אדם בוגר בכל שעה ולכן חשוב לשתות מים כדי למנוע שקיעת רעלים ופסולת בכליות. מזונות שעוזרים לפעילות הכליות: פירות וירקות, פטרוזיליה, חמוציות, סלרי.

 

המעיים פועלים לעיבוד מזון והרחקת חומרים שלא ניתנים לעיכול, בעיקר על ידי סיבים תזונתיים מהמזון. מזונות שעוזרים לפעילות המעיים: תפוח, שזיפים, פירות יער, גזר, ברוקולי, כרוב, זרעי פשתן טחונים, שעועית, עדשים, שיבולת שועל ופרוביוטיקה - חיידקים ידידותיים המצויים בעיקר ביוגורט-ביו, או בתוסף תזונתי.

 

העור הינו איבר נוסף בעל תפקיד משמעותי בתהליך - הפרשת הזיעה והשלת תאי עור מתים מהווים אף הם מנגנון לפינוי רעלים מהגוף. מזונות שעוזרים לפעילות העור: פירות וירקות, זרעי פשתן טחונים, שמנים צמחיים כגון שמן פשתן, שמן נר הלילה, ושמן צמחי מסוג אומגה 3 ממקור חי כגון דגי הים הצפוני.

 

מערכת הלימפה מנקזת פסולת בעלת חלקיקים גדולים שלא נכנסים לדם ולכן עוברים דרכה לנטרול בכבד. שתייה מרובה של מים עוזרת להמרצת פעילות הלימפה, כמו גם עיסוי לניקוז לימפטי, הברשה של העור ואמבטיות מלחים.

 

הריאות מאפשרות פליטת גזים רעלים דרך מערכת הנשימה. מזונות שמועילים לפעילות הריאות: פירות וירקות - בעיקר תפוח, בצל, אוכמניות ופתל טרי.

 

* דיאטה זו אינה מומלצת לנשים הרות, חולי סוכרת, לחולים במחלות קשות ובמצבים של בעיות בבלוטת התריס. קשישים ואנשים הנוטלים תרופות צריכים להיוועץ ברופא לפני עריכת דיאטה מסוג זה. גם באנשים בריאים, רצוי להיוועץ באיש מקצוע לפני ביצוע הדיאטה לניקוי הגוף מרעלים על מנת להתאים את המזונות ואת התפריט באופן אישי.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל