הייתי הילד הכי שמן בכיתה...

הילד שלכם לא עוזב את עמדת המחשב? הילדה שלכם לא עוזבת את כורסת הטלויזה? אז הנה, מפה הכול מתחיל... בחינוך נכון... וכמה טיפים להמנע מהתופעה - השמנת ילדים

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: רונן דוידוב

לפי מחקרים, צפייה מרובה בטלוויזיה או ישיבה ממושכת מול המחשב ללא פעילות גופנית, מעלה את הסיכון להשמנת יתר של הילד ולהפוך למבוגר שמן.

 

לעומת הדורות הקודמים, הילדים כיום לא יוצאים לשחק משחקי תופסת בחצר הבית ומשחקי הכדורגל היחידים שהם משחקים הם בפלייסטיישן למעט כאלו שיכולים ללכת לחוג כזה או אחר. וילד שאין לו חוג ואין לו מחשב ממעיט לבצע פעילות גופנית להוציא את השעתיים השבועיות בבית הספר שכמובן אינם מספיקות בשל התנהלות מערכת החינוך לדבר החל מצמצומי שעות חינוך גופני ועד למתן עדיפות נמוכה לשיעורים אלו ועד למכירת משקאות ממותקים וחטיפים במכונות ובדוכנים בבתי ספר ועד לצפייה בפרסומות של ממתקים, דגנים מסוכרים ומזון מהיר. כל אלה לא בדיוק עוזרים.

 

המציאות הקרייריסטית של ההורים העסוקים מחזקים עוד יותר את הבעיה הורים אשר חוזרים בשעות מאוחרות משאירים את ילדיהם עם מזון מהיר שעל פי רוב הוא מזון רב קלורי ואינו עשיר בויטמינים וסיבים תזונתיים אלה בצבעי מאכל, שומני טראנס ושלל מזונות עתירי קלוריות. כל שנותר לילד לשבת עם כוס קולה מול המחשב או עם מגש פיצה מחוממת היישר מהמיקרוגל ליד מקלט הטלוויזיה.

 

כדי לנצח את מגיפת ההשמנה החל מגיל צעיר יש צורך בתוכנית כוללת ומקיפה לילד בכל המסגרות שבהן הוא נמצא:

 

  • הכול מתחיל מהבית, חינוך הילדים לתזונה נבונה ועידוד העיסוק בפעילות גופנית אם בחוגים או טיולים משפחתיים או משחקי כדור יחד.
  • צמצום ומתן הגבלת שעות צפייה בטלוויזיה או ישיבה מול המחשב ואיסור אכילה מול המסכים.
  • מניעת החזקת מאכלים עתירי סוכר וחטיפים למיניהם או ודחיית אכילתם למועדים מיוחדים.
  • עידוד אכילה של פירות וירקות ומתן חיזוקים חיובים לילד.
  • עידוד השתייה של מים לעומת שתיית מתוקים ומוגזים.
  • חלוקת מטלות משותפות לבני המשפחה: עבודה בגינה, נקיון הבית והרכב, הליכה עם הכלב.
  • בבית הספר, אפילו בדרך לבית ספר... לכו ברגל אם אפשר....
  • עידוד המערכת הבית ספרית לארגן ימי ספורט ולמנוע ביטולי שיעורי חינוך גופני
  • צמצום מכירת חטיפים, מתוקים ואוכל לא בריא בדוכני בית הספר.
  • עידוד מתן סדנאות תזונה בבית הספר והחשיבות לאורח חיים בריא.
  • חוגי אחה"צ, שלחו את ילדיכם לחוג בו מבצעים פעילות גופנית, אומניות לחימה, משחקי כדור, ריקוד וכו' לפחות פעמיים בשבוע.

 

חשוב להבין כי אנו נמצאים כיום בתחילת עידן חדש. עידן בו תופעת ההשמנה מגיעה כמעט לכל בית. אנו כמחנכים, והורים חייבים להיות מודל חיובי לחיקוי של חיים נכונים ובריאים ולאמץ דרכים נכונות למיגור ההשמנה כפי שאלברט איינשטיין אמר: "הדרך הנכונה לחנך בני אדם היא לשמש להם לדוגמה"

 

*כתבות אלו מוצגות כהמלצות כלליות בלבד ואין בהן התאמה אישית. לא תילקח אחריות לנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מפעילות שלא אושרה ע"י רופא ומאמן כושר מוסמך.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל