תזונה ולמידה

בחמישים השנים האחרונות הפך הסוכר לזמין יותר ויותר בתזונה המודרנית. משקאות קלים, עוגות, עוגיות, דגני בוקר מסוכרים

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: ורד נסרידשי

 

 

 

בחמישים השנים האחרונות הפך הסוכר לזמין יותר ויותר בתזונה המודרנית. משקאות קלים, עוגות, עוגיות, דגני בוקר מסוכרים, מעדני חלב מסוכרים, חטיפים, גלידות וקינוחים הינם רק חלק משלל המזונות להם מוסף הסוכר בתהליך הייצור התעשייתי.

  

סוכר הינו אחד המרכיבים העיקרים במעגל שלם של מתח, מחלה והחלשת המערכת החיסונית, התורמים לבעיות למידה. המעגל מתחיל בדרך כלל במצב מוגבר של מתח וברמות גבוהות של אדרנלין בגוף. אלו מובילים להגברת הפגיעות של התאים בגוף, לרגישות למזונות שונים ולמערכת חיסון חלשה התורמת להיווצרות של זיהומים, בייחוד בדרכי הנשימה ובאוזניים בילדים. אצל 94% מהילדים הסובלים מליקויי למידה מופיעים זיהומי אוזניים חוזרים ונשנים הפוגעים במערכת שיווי המשקל ומונעים גירוי יעיל של מערכת העצבים. מצב זה מפחית את יכולת המוח להישאר ערני, להתמקד וללמוד.

 

זיהומים חוזרים ונשנים אלו מובילים פעמים רבות לשימוש באנטיביוטיקה, אשר משנה את מצע החיידקים הטבעי של הגוף ופוגעת לא רק בחיידקים "הרעים" אלא גם באוכלוסיית החיידקים הידידותיים השומרים על איזון במערכת העיכול ומונעים זיהומים פטרייתיים במעיים. פטריות שמר במעיים (קנדידה) צומחות מהר יותר מאשר החיידקים הידידותיים, כאשר כמויות עודפות של סוכר ופחממות ריקות תורמות להמשך שגשוגם ומביאות בסופו של דבר לצמיחת יתר של קנדידה בגוף. הסוכר הינו מקור המזון העיקרי עבור פטריות השמר, אשר בתהליך התרבותן  משחררות רעלנים הפוגעים בפעילות מערכת החיסון. פטריות השמר מייצרות גם קורטיזול הממלא אמנם תפקיד חשוב במנגנון ההתרעה מפני סכנה, אך יחד עם זאת פוגע בתהליכי הלמידה ומצמצם את תפקוד הזיכרון.

 

שגשוג פטריות השמר במעיים גורם גם לייצור מוגבר של אלכוהול על ידם. אלכוהול זה נישא ישירות ממערכת העיכול אל הדם ומשפיע בעיקר על האונות הקדמיות של המוח. שם הוא מעכב התפתחות של תאי עצב ובולם את תפקודם התקין. האונות הקדמיות במוח אחראיות גם על התפקוד המוטורי העדין, על הסקת מסקנות ועל הדיבור הפנימי הנחוץ לאדם כדי לשלוט בהתנהגותו. לפיכך, התסמינים העיקרים במצב זה עשויים להיות כושר ריכוז ירוד, בעיות התנהגות, התנהגות פרועה, רגזנות, תשוקה למזונות מתוקים, היפראקטיביות ודיכאון.

 

נוצר בעצם מעגל שלילי של מתח-זיהום-אנטיביוטיקה-שמרים-סוכר-רעלנים. כאשר מתח רב מוביל לזיהומים נוספים, וכך נמשך המעגל. דרך טובה להפסיק מעגל שלילי זה, הינה לבצע שינוי בהרגלי האכילה ולהפחית את כמותם של הסוכרים הפשוטים בתזונה. סוכר פשוט, פירושו גם דבש, סוכר חום, ריבה וסוכר פירות. כך שלמעשה, אפילו ארוחת בוקר "תמימה" המכילה דגני בוקר מסוכרים ופירות הינה למעשה בעייתית לגוף. במקום אלו, רצוי לצרוך פחממות מלאות המכילות ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים בשילוב ירקות חיים ומנת חלבון.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל