איך לשמור על דיאטה וגיזרה בחופשה?

חזרתם מחופשה וגיליתם שהמכנסיים התכווצו? כנראה שהגזמתם עם אוכל ו"שטויות". הנה מספר טיפים לניהול חופשת קיץ בריאה בעצתה של שרון גבריאל, דיאטנית ראשית של מועדון הכושר GO ACTIVE

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

מי לא מכיר את המחשבה כתירוץ: "אני בחופשה", כדי להצדיק שבירת הדיאטה, או את אכילת המנה הנוספת של הגלידה והעוגה שאכלנו? במיוחד קשה ההתמודדות עם תוצאות השקילה כשחוזרים מן החופשה הביתה היות וזו עלולה לגרום לא אחת לייאוש וליציאה מתהליך הירידה במשקל וחבל.

 

כשנמצאים בנופש רוצים ליהנות מהכל. אנו שואפים גם לשמור על איזון בין אוכל נפלא במקום החופשה לבין מטרות הדיאטה, אך לעיתים הדבר לא רשום בתפריט ויכול אף להרתיע.

 

הנה כמה טיפים שימושיים ופשוטים שיסייעו לכל נופש לנהל את הדיאטה במהלך חופשת הקיץ ומבלי לפגוע בהנאה.

 

1. היו זהירים בנוגע לבחירות שאתם עושים במהלך החופשה.

 

כשנמצאים בחופש חשוב לעשות הפסקה מהשגרה ומהתפקוד היומיומי הרגיל. תיהנו ממזונות מיוחדים ושתו משהו טעים מדי פעם, אבל אל תגזימו. אם אתם שומרים על דיאטה באופן קבוע, ובחופשה תדעו לשים גבולות לחשקים שלכם ולא תסחפו מדי, לא תהיה לכם בעיה לשמור על משקל יציב.

 

2. ארזו גם חטיף.

 

דאגו שתמיד יהיה לכם חטיף בריא בהישג יד. השילוב האולטימטיבי הוא חטיף המכיל חלבונים בכמות סבירה ועשיר בסיבים תזונתיים, מה שגורם לתחושת שובע. אגוזים לא ממולחים, פירות, חטיפי אנרגיה דלי קלוריות וקרקרים מדגנים מלאים ללא שומן טרנס, מעולים כחטיפים לנסיעה.

 

3.לא חייבים 'לנקות' את הצלחת

 

קינוחים הינם חלק בלתי נפרד מהארוחות בחופשה. יותר מזה, מרבית הארוחות הן עשירות יותר והנשנושים תכופים יותר. אבל העובדה שהמזון נמצא שם בשולחן בופה של מלכים, אין פירושו שאתם חייבים לאכול את כולו. עצרו רגע וחשבו מה אינכם אוכלים.

 

פירמידת המזון ממליצה על 100-300 קלוריות לבחירה חופשית (זאת בהתאם לרמת הפעילות הגופנית). החשיבו קלוריות אלו כקלוריות צ'ופר. לפני שאתם מנשנשים, שימו לב שאינכם אוכלים סתם, מחוסר תשומת לב ולא בגלל רעב. נסו לשמור על קלוריות הצ'ופר שלכם, כך שתחלקו קינוח עם חבר, בן/בת זוג. כאשר המנות המוגשות עשירות בקלוריות ואינן בשליטתכם, בחרו את המנה היותר קטנה.

 

4.הנעלים נועדו גם להליכה

 

בררו מהם מסלולי ההליכה המומלצים והבטוחים בסמוך למלון בו אתם שוהים, קשרו את השרוכים והתחילו לצעוד. אין דרך טובה מזו לחוות ולהכיר את האזור שאתם מבקרים. זו גם דרך מצוינת לשרוף חלק מהקלוריות של ארוחת הערב וליהנות מאויר ונראות המקום.

 

5.לשתות קלוריות

 

מרגריטה או קוקטיל צונן ליד הבריכה הם דבר מפתה ומאפיין חופשה בהחלט אך יחד עם זאת מכילים כמות קלוריות אסטרונומית. משקאות אלכוהוליים ממותקים מקפיצים לגובה את כמות הקלוריות. לכן, כדאי להגביל משקאות אלו למנה אחת מדי פעם. אגב, בירה ויין מכילים כמות פחותה יותר של קלוריות.

 

6.ברומא התנהג כרומאי

 

אחרי הכול, אתם בחופשה, תיהנו במתינות מהמאכלים האופייניים לאזור, כמו שוקולד בבלגיה, פסטה באיטליה...בחרו בתבונה ובחוכמה, וזכרו שאוכל תמיד במחשבה תחילה כדי לשמור על הדיאטה.

 

עוד דיאטה וחופשה:

דיאטה לקיץ

תפריט דיאטה

 

BON  VOYAGE

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל