הטרנד החדש: שטיפת המעי הגס

מירן לוין ביקרה בקליניקה לרפואה סינית ויפנית, עשתה הידרוקולוניקס: פעולת ניקוי רעלים ע"י שטיפת המעי הגס, וחזרה קלה מתמיד

הטרנד החדש: שטיפת המעי הגס (צילום: istock)
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

האם את יודעים מה זה "קולות של דגים"? יודעים איך זה נשמע? דממה מוחלטת, שקט תהומי. ובכן, זוהי זו המנגינה שנשמעה בקרב חברי פורום ישיבת הצוות האחרונה של כותבי האתר שלנו.

 

אף לא הברה אחת מצאה את דרכה אל חלל החדר, והשקט הפתאומי שהשתרר בקרב המשתתפים הפתיע גם אותי כשנזרקה השאלה לאוויר מי מתנדב לשמש כנסיין לטיפול הידרוקולוניקס - קולון הידרותרפיה - שטיפת המעי הגס.

 

מעניין, דווקא בקרב כל חברי הצוות, שששים לרוב לצאת מן המשרד ולנטוש את עמדת המחשב שלהם לצורך מילוי משימות בהן הם מתבקשים להקריב את גופם לטובת עיסוי או טיפול פנים, לא נמצא ולו מתנדב אחד. קולותיהם של העובדים נדמו לפתע לחלוטין כאילו הפכו לחירשים-אילמים לדקה או שתיים.

 

כולם, אבל כולם, ללא יוצא מן הכלל עשו "קולות של דג" ומלמלו בהתנצלות שהם מאוד, אבל מאוד עסוקים במהלך השבוע הקרוב ואין באמתחתם אפילו שעה פנויה אחת לתת קפיצה לנתניה, שם נמצאת הקליניקה של זהבה לוין, כדי לחוות טיפול ולכתוב עליו.  

 

לא נותרה ברירה בידי אלא לקחת את המשימה בעצמי, לפנות את בוקר יום המחרת ולשים פעמי צפונה. ארבעים דקות של נסיעה נטולת פקקים הביאו אותי לנתניה, והפעם לא למטרות קניות באיקאה. הגעתי אל הבית ברחוב וייסבורג אשר בנתניה אל הקליניקה הנעימה של זהבה לוין. הקליניקה ממוקמת בינות לעצים באזור בתי קרקע ברחוב שקט רווי צמחיה וכבר בפתחה ניתן לספוג ריח של ניקיון ושלווה.

זהבה לוין מחלקת ציונים

זהבה לוין, בעלת תואר BSC במדעי החיים מטעם אוניברסיטת תל- אביב היא מטפלת מוסמכת ברפואה סינית דיקור וצמחי מרפא - ממכללת "מדיסין" השתלמה ברפואה יפנית לפי הגישה של קיקו מטסומוטו אצל מר רן קליף. זהבה היא בוגרת תזונה מטעם מכללת רידמן בת"א והיא נחשבת למומחית ומטפלת מוסמכת ע"י IACT בהידרותרפיה - ניקוי רעלים ע"י שטיפת המעי הגס.

 

זהבה לוין קיבלה אותי בפתחה של ממלכתה הקטנה תוך זריקת הערה חייכנית שמגיעה לי מדליה על כך שהחלטתי לקחת את העניינים בידיים והעזתי להתנסות בחוויה וזאת לאחר שסיפרתי לה שהגברים החסונים במערכת המגזין שלנו נאלצו לדחות את הזמנתה כי ידיהם "עמוסות" מן הרגיל להגיע לניסיון חד פעמי של תהליך שטיפת מעיים ולכן אני אהיה הנציגה הרשמית ואכתוב על החוויה שאני הולכת להתנסות בה.

 

אני מבחינתי לא הרגשתי שום חשש או פחד מפני הפעולה העתידית לבחון את כוח הסבל שלי מתוך גישה ברורה לחלוטין כי אין משהו כואב יותר משלוש לידות נטולות אפידורל שחוויתי על בשרי, אז מה כבר יכול להיות? הבה ננסה, אמרתי לה, רק הסבירי לי כל שלב על מנת שאוכל גם להבין את הטכניקה שעומדת מאחורי הטיפול.

 

תחילה זהבה לוין ביקשה ממני לענות על שאלון בריאות קצר ובנוסף גם חקרה אותי אודות הרגלי התזונה שלי. האמת, קיבלתי ציון מצטיין ונראה כי אני מתנהגת למופת, מנהלת אורח חיים בריא להפליא. בסיום הראיון הקצר נתנה את חוות דעתה בנוגע לאורח חיי מבחינה תזונתית וגם ציידה אותי בשני טיפים לעידוד ספיגת הוויטמינים מהם אני ניזונה בתפריט היומיומי שלי. חתימה על מסמך הסכמה לעבור את הטיפול העביר אותי אל השלב הבא בפגישתנו ואומר: הטיפול עצמו.

4 שטיפות בפחות משעה 

פסעתי בעקבות זהבה לוין אל החדר הסמוך. באמצעו של החדר המסודר למשעי מוקמה מיטת טיפולים מכוסה בסדין לבן ונקי. החדר היה מואר בנרות וריח עדין של לוונדר אפף אותו. התבקשתי לפנות אל חדר האמבטיה הצמוד אליו, לרוקן את השלפוחית וללבוש חלוק ולהשאיר מאחורי את הבגדים התחתוניים שאין להם מקום באפיזודה הבאה.

 

נאמר לי כי הפעולה עצמה אורכת כארבעים וחמש דקות במהלכן יתבצעו כארבע שטיפות לפחות.

זהבה לוין נתנה לי הסבר טכני קצר אודות התהליך שאני עומדת לחוות וזאת באמצעות תרשים רפואי של מערכת המעיים שהיה קבוע על הקיר.

לשאלתי האם זה כואב ענתה שכלל לא וכי תיתכן הרגשת גירוי לא נעימה בתחילה אבל מיד לאחר מכן כבר לא אחוש דבר. היא צדקה. לשאלתי הבאה בנוגע לשיטת הניקוי שמוצאה בסין הרחוקה הוסיפה כי מדובר בשיטה לניקוי יסודי של המעי הגס לכל אורכו מפסולת ורעלים. הסבר קצר אודות הפעולה מבהיר כי מדובר בהזרמת מים מטוהרים שנכנסים למעי בזרם דק ואיטי ובטמפרטורה נעימה.

 

מטהרי מים גורמים לכך שהמים המטהורים ממיסים את הפסולת הדבוקה לדפנות המעי. חלק מהמים נספגים בחזרה לגוף ומשפרים את מאזן המים. הטיפול עוזר בשיפור הפריסטלטיקה של המעי כך שיוכל למלא את תפקידו בצורה טובה יותר. הטיפול מאפשר איזון פלורת המעיים ושגשוג אוכלוסיית החיידקים הטובים.

טיפול מומלץ לסובלים מעצירות ומבעיות עור

הפעולה חשובה מעצם היותה טיפול תחזוקתי תקופתי למניעת מחלות ולטיפול בעצירות, שלשולים, גזים ונפיחות, עייפות, בעיות עור, אלרגיות, וטפילים.

נשכבתי על המיטה על הצד. גבי היה מופנה אל זהבה. היא פתחה שקית חדשה אטומה ממנה הוציאה צינור פלסטיק גמיש חד פעמי שבראשו קבוע צינור קטן יותר, ותוך כדי סידורו, לבושת כפפות רפואיות על ידיה, הסבירה לי כי חלקו הקטן יותר יוחדר אל גופי, אל חלקו הדרומי והמוצנע - המקום ממנו אנשים נמנעים מלחלוק חוויות אישיות שקשורות להתרוקנות פסולת מוצקה וכאן אני חושבת שכולכם כבר הבינו לאן אני חותרת בתיאורי ה"סמויים" ובאיזה "טרמינל" גופני מדובר.

התבקשתי לנשום עמוק ולנסות להרפות את הגוף ככל האפשר ולהימנע מכיווץ ה"מקום". לשנייה אחת חשתי אי נוחות ומיד לאחריה כאילו לא היה דבר. מיד לאחר קיבוע חלקו העליון של הצינור התאפשר לי לשכב על גבי, כפות רגלי מונחות על המיטה גופי היה מכוסה לחלוטין בכל שלב של הטיפול.

 

זהבה הסבירה לי כי היא תתחיל בהזרמת מים חמימים בצינור והתחושה תהיה של מילוי הבטן במים. הזרימה של המים היא איטית, חמימה ולא כואבת כלל. תוך כדי כניסת המים אל תוך צינור המעיים שאורכו אגב נאמד בכ-מטר וחצי שמגולגל לו ומקופל בתוך חלל הבטן שלנו, ההרגשה שהציפה אותי הייתה שהבטן שלי החלה להתמלא בנוזלים ולהתנפח. זהבה ביקשה לנשום עמוק ולהירגע ולומר לה מתי "די". אני מבחינתי הרגשתי שאני מתכוונת להתאפק, לנשום עמוק ולתת לכמה שיותר מים להיכנס פנימה- כי אם כבר שוטפים אז לשטוף כמו שצריך לא?

 

סטופ! קראתי כשהרגשתי שאני כבר עומדת על הקצה. ההרגשה שחשים באותו רגע ממש - היא שכבר לא יכולים להתאפק ואתה כל כך חפץ להוציא את הכל בבת אחת מהגוף. גברים יכולים לדמות את ההרגשה לאותה הפעם שהם היו חייבים לרוץ לשירותים לאחר הצ'ולנט של שבת אבל חייבים להתאפק עוד טיפה כי מדובר בדיוק בשנייה גורלית לצפייה בסוף מחצית משחק כדורגל מותח במיוחד שאתה חייב להתאפק ולמשוך ולמשוך ולמשוך עד הקצה. ומה לגבי נשים? זו בדיוק אותה הרגשה בדיוק. האינסטילציה הגופנית שלנו זהה לחלוטין ולכן אין צורך בתיאורים נוספים.

 

שנייה אחרי שביקשתי להפסיק את זרימת המים פנימה- סובבה זהבה כפתור במכשיר ההידרוקולוניקס והמים החלו להישאב בבת אחת החוצה. עיסוי קליל באמצעות תנועות סיבוביות של ידיה המאומנות אפשרו לבטני להתרוקן בצורה אפקטיבית יותר ואשר עזרו לחתיכות פסולת נוספות למצוא את דרכן החוצה היישר אל תוך הביוב. נשמע מגעיל? אז זהו- שכשהצגתי שאלה דומה לזהבה היא השיבה בחמימות שזה לא מגעיל אותה - היות ומדובר בטבעו ובגופו של אדם. בדיוק כמו שתשאלו רופא שיניים אם זה מגעיל לנקות זיהום או עששת בפה. ההבדל העיקרי הוא שפעולת הניקוי הזו הינה נטולת ריחות, אין מגע עם הפסולת והתחושה שמציפה את המטופל היא תחושת הקלה נעימה שגורמת לך מיד להתגעגע ולבקש סיבוב נוסף של ניקיון.

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל