איך להיפטר מהנגאובר?

חזרתם ממסיבה עם ראש כואב, סחרחורת ובחילות? טיפים להתמודדות ולמניעת הנגאובר והמלצות על משקאות שיעשו לכם נעים בגרון ולא יגרמו להשמנת יתר

איך להיפטר מהנגאובר? (צילום: iStock)
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

אם בחרתם לחגוג את ראש השנה האזרחית (הסילבסטר) במסיבה סוערת, אתם כבר יודעים שהחגיגה תכלול הרבה אלכוהול. והרבה אלכוהול אומר - סכנת הנגאובר.

 

מה זה הנגאובר בכלל? 

התופעה המוכרת כהנגאובר היא למעשה התייבשות הנגרמת כתוצאה מהמאמץ של הגוף לדלל את כמות האלכוהול בדם. תסמינים נפוצים של האנגאובר הם סחרחורת, כאב ראש, בחילות וטשטוש.  

איך למנוע הנגאובר?

  • שינה - מומלץ לישון היטב בערב שלפני החגיגות, ואם מתאפשר - בשעות שלפני המסיבה. הגוף מגיב טוב יותר לאלכוהול במצב של ערנות ולאחר מנוחה.

  • אוכל - לפני ששותים מומלץ לאכול ארוחה מלאה ומאוזנת, ובעיקר מזונות המכילים ויטמין C המסייע בסילוק האלכוהול מהגוף. גם מאכלים שומניים (צ'יפס, שניצל וכדומה) יכולים לסייע בעיכוב ספיגת האלכוהול בדם ועל ידי כך למנוע את תופעת ההתייבשות.

  • קצב שתייה - מומלץ לשתות בקצב איטי, ככל האפשר, כך שכל שתיית משקה נפרסת על פני זמן רב על מנת לאפשר לגוף זמן לספוג ולעכל את האלכוהול. המרווח האופטימאלי בין דרינק לדרינק הוא 30 דקות (בהנחה שאתם שותים דרינק בגודל ממוצע ולא שכל דרינק שלכם הוא רבע ליטר).

  • נשנוש: מומלץ לנשנש במהלך הערב על מנת להמשיך ולרפד את הקיבה וכך לסייע למערכת העיכול.

  • עקביות: מומלץ להיות עקביים בסוג משקה – לבחור משקה אחד ולדבוק בו במהלך הערב. ערבוב סוגי אלכוהול שונים יגביר את הסיכוי להנגאובר.
  • מים, מים ועוד מים - על כל שני משקאות חריפים שאתם מחסלים, שתו בקבוק מים מינרלים אישי בנפח חצי ליטר או שתי כוסות מים. הגוף זקוק לכמויות גדולות של מים על מנת לפרק את האלכוהול ולכן, חשוב מאוד לשתות מים במקביל לשתיית אלכוהול על מנת למנוע התייבשות (ולהפחית את כאב הראש למחרת).

  • איכות היא לא מילה גסה - מותגים איכותיים מיוצרים מחומרי גלם טובים יותר, בשיטות ייצור משובחות וכמות הרעלים שבהם קטנה יותר מאשר במותגים נחותים. הדבר יבוא לידי ביטוי בעוצמת ההנגאובר בבוקר המחרת. אם אתם שותים כמויות סבירות, לכו על מותגים ידועים ובעלי שם, אתם תודו לנו בבוקר שאחרי.

  • נשים משתכרות מהר יותר מגברים - יכולת פירוק האלכוהול של נשים שונה מזו של גברים – גוף האישה מפרק אלכוהול בקצב נמוך יותר מהגוף הגברי ולכן נשים נוטות להשתכר מהר יותר מגברים.

 מבחר טקילות של קווארבו. משקה איכותי, עם מינימום גלוטן במחיר סביר, המלצת המערכת

המלצת המערכת: טקילות של קווארבו. איכות, טעם, מינימום גלוטן וסוכר ומחיר סביר

 

איך להתכונן להנגאובר?

  • לחשוב קדימה - יש להכין מראש למרגלות המיטה כשני ליטרים של מים ולשתות כמה שניתן לפני השינה. את השאר יש להשלים בבוקר.

  • בלי כדורים - למרות ההרגל לצרוך משככי כאבים כתגובה לכאבי ראש, במקרב של האנגאובר מומלץ להימנע מכך שכן הכדור מעמיס על הכבד האמון על פירוק האלכוהול ומקשה עליו את עבודתו.

  • מה לשתות חוץ ממים - מומלץ להימנע ממשקאות ממותקים, מוגזים וממשקאות המכילים חלב ולשתות תה עם ג'ינג'ר או מיץ לימון. גם מים עם כפית אבקת סודה לשתיה יכולים להקל על תופעות ההאנגאובר.

  • אוכל - מומלץ לאכול ארוחת בוקר קלה המכילה פרוסת לחם או קרקרים, מעט ביצים וירקות.

    מקרר של xl, משקה אנרגיה נטול סוכר. מי אמר שחייבים להשמין כששותים?
    המלצת המערכת: XL, משקה אנרגיה נטול סוכר. מי אמר שחייבים להשמין כששותים?

אם שותים - לא נוהגים!

חשוב להדגיש ולהזכיר כי אם בכוונתכם לחגוג את ערב השנה החדשה בשתיית אלכוהול, אנא מכם, אל תנהגו ברכב, קחו מונית או מנו נהג אחראי שלא ישתה וידאג להחזיר אתכם הביתה בשלום. 

 

* תודה מיוחדת למומחים של "כספי משקאות חריפים", על הסיוע בהכנת הכתבה.

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל