מדוע מרבית תוכניות הגמילה מסיגריות נכשלות ואיך אפשר לעשות את זה אחרת

מדוע מרבית תוכניות הגמילה מסיגריות נכשלות ואיך אפשר לעשות את זה אחרת ()
חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

באופן עצמאי או בקבוצה, בליווי ספר או קבצי אודיו לשמיעה, באופן נעים ונינוח או תוך כדי הפחדה?


כל מי שניסה להיגמל אי פעם מסיגריות מכיר את מרבית תוכניות הגמילה. אם אתם קוראים את הכתבה הזו, כנראה שעדיין לא מצאתם את התוכנית שתעזור לכם להיפטר מהסיגריות אחת ולתמיד. עובדתית מרבית שיטות הגמילה מסיגריות, בין אם מדובר בניסיון עצמאי ובין אם מדובר בתוכנית מסודרת, נכשלות והנגמלים החרוצים חוזרים לעשן במהרה. החזרה לסיגריות נובעת ממספר סיבות.

 

מדוע רב תוכניות הגמילה נכשלות?

  • מכיוון שעסוקים בלהרחיק את הסיגריות מהפה ולא מהמחשבות - מדבקות, מסטיקים, סיגריות אלקטרוניות ושאר פטנטים אומנם מרחיקים את הסיגריות מהפה, אך לא מהמחשבות. כל הפעולות האלה מחליפות פיזית את הסיגריות, אך אלו ממשיכות לצוץ בראשינו שוב ושוב. רגע של חולשה יכול בקלות להחזיר אותנו לעשן.
  • מכיוון שקודם מפסיקים ורק אחר כך מנסים להבין למה - מי שנפרד מהסיגריה מבלי לבנות בסיס ידע והכנה מנטלית חזקה, לא יוכל להיפרד ממנה לאורך זמן.
  • מכיוון שעוסקים בעיקר בנזקי העישון ובפועל זה לא עובד - עוד בתקופת בית הספר היסודי דברו איתנו על כמה שעישון אינו בריא ומה העישון עושה לכל איבר ואיבר בגוף. עובדתית ועל אף קיומו של המידע הזמין הזה התחלנו לעשן והמשכנו בהרגל זה. תוכנית גמילה שמתמקדת בנזקי העישון, לא מחדשת דבר ולא תגרום למהפך במחשבה ובהתנהגות שלנו. חבל לבזבז על כך זמן ואנרגיות.
  • משום שממשיכים להתעסק בסיגריות - ירידה הדרגתית בעישון כמוה כמו מדבקות, מסטיקים וסיגריות אלקטרוניות. העיסוק סביב העישון אינו נפסק וזה רק מרחיק אותנו מפרידה שלמה ומלאה מההרגל.

 

איך צריך לעשות את זה נכון?

להבין מדוע - עזרים חיצוניים הם אולי גימיק נחמד אבל הם לא עושים עבודה מנטלית על המעשן. חשוב לבחור בתוכנית שתעזור לכם להבין את שורש הבעיה עמוק בתוך ראשם. ממה נובע הצורך בסיגריה, איך קרה שפתחנו תלות כל כך חזקה בעישון ואיך מבטלים את התלות הזו לתמיד.

 

לבוא מוכנים לקראת "תופעות הלוואי"- נכון, גמילה מסיגריות עשויה לגרום למספר תופעות לוואי אך ברגע שמגיעים מוכנים לקרב, זה הרבה יותר קל. "הקריז" קיים ועשוי לגרום לכאבי ראש, בחילות והתכווציות. אך התופעות אינן חריפות והידיעה שתוך ממש מעט זמן הן תחלופנה כלא היו מקלות מאוד על ההתמודדות. בגזרת ההשמנה, אם מצליחים להבין מדוע הקשר בין גמילה מעישון והשמנה הוא לא אמיתי אז גם לא סובלים מעליה במשקל ומצליחים לשמור על הרגלי אכילה כמו שהיו לפני העישון, אין שום סיבה לעלות במשקל.

 

להפסיק אחת ולתמיד - לבחור בשיטה בה הפרידה מהסיגריות תהיה שלמה וחד משמעית. הסיגריה האחרונה תהיה באמת הסיגריה האחרונה ואתם לא תרגישו יותר צורך לעשן, ממש כמו לפני תחילת עידן הסיגריות בחייכם.

 

פורסם באדיבות חברת אלן קאר ישראל המתמחה בהפסקת עישון.  

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל