טיפים לשמירה על דיאטה בפסח

חברים אתם בשידור חי, כל הזמן, נא להתנהג בהתאם...

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

בכתבה הקודמת, "עשר המכות" שעוזרות להכשיל אותנו בארוחות החג ולשבור דיאטה הוזכרו מכשולים ההופכים את שיגרת חיינו לקשה יותר בניסיון לשמור על אורח חיים בריא נטול שומנים.

 

הנה מספר טיפים חשובים שנתרמו על ידי דיאטנים מהמובילים בישראל להתנהגות "הולמת" בחג פסח שמטרתם לעזור לנו לשמור על תזונת החג מבלי להכשיל כל "מדיאט" מצוי אותם ליקטנו עבורכם, גולשי Bello:


1.מצה רגילה אאוט- מצה קלה אין. ציינו זאת ברשימת הקניות בטרם הגעתם לסופרמרקט. לא לשכוח לאכול לפני יציאה לקניות. בטן מלאה תעצור אתכם מרכישות מזון מיותרות בהחלט.


2. שתו מים, הרבה מים והכוונה לשתות מים רבים במשך היום ובמיוחד כוס מים אחת לפני כל ארוחה.


3. מלאו את המקרר בירקות מגוונים בעיקר ירוקים ומתי שרק אפשר מומלץ להוסיף הרבה סלטי ירקות מגוונים וירקות מאודים לארוחות השונות.


4. חשוב ומומלץ להגיע לארוחת ליל הסדר לא רעבים מדי, איכלו 2 תפוחים ויוגורט דיאט אחד כשעה לפני יציאתכם אל עבר שולחן החג. מיני ארוחה זו תחולל פלאים ותדאג שלא תתקפו ברעב חסר גבולות לא מבוקר וכל זאת כמובן בטרם מגיעים לארוחת החג.


5. סבתא שלי הייתה אומרת שכשמגיעים רעבים לארוחת החג, גם המאכלים הגרועים ביותר מלאי השמן וחסרי הטעם של דודה ביאנקה יהיו טעימים לחיך בעיני הרעב. לכן עצה בדוקה: בדקו היטב למראית העין מה ניראה בעינכם אוכל רווי שמן ומשמין לפני שאתם מעמיסים על צלחתכם. חישבו פעמיים אם כדאי לכם לאכול מכל הבא ליד או שעדיף להישאר בשליטה ולחשב מה כדאי להכניס לפה ומה שווה שיוותרו עליו.

 

6. לא להתבלבל מכל הטוב שעל השולחן, הן בארוחת החג והן במקומות האירוח השונים ולזכור שלא חייבים לטעום מהכול. להשתמש בשיטת הצלחת ולאכול רק מה שיש בצלחת. גם לא חובה לגמור את כל מה שהעמסתם עליה- ברגע ששבעתם- בקשו לקחת מכם את הצלחת והסכו"ם וכך יקטנו הסיכויים שתמשיכו לנשנש סתם כדי להעביר את הזמן.


7. בליל הסדר ובכלל במהלך ארוחות עיקריות יש  להעדיף כמנה עיקרית דג על בשר או עוף, או פשטידות על בסיס גבינות וביצים לצמחונים. ניתן לאכול כתחליף למאכלי הבשר מוצרי סויה טבעיים לאוכלים קטניות.


8. הימנעו מהיסחפות הכרוכה בשתיית כוסיות היין. כל כוסית יין יבש מכילה 80 קלוריות ויין אדום מתוק מכילה 160 קלוריות.
9. פשטידות עדיפות על לביבות מטוגנות, שכן כך חוסכים את כמות השמן.


10. במשך כל ימי החג ניתן לאכול באופן מסודר ומאוזן על פי תפריט רגיל ותרו ככל האפשר על המצות גם כך אין להן לא טעם ולא ריח שמשתווה ללחם.


לסיכום

פשוט להישמע להיגיון הבריא ולזכור - הגוף אינו פח זבל, יש לאכול בכמות החיונית לגוף ולא מעבר לכך.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל