למה כדאי לאכול אורז

כדאי לאכול אורז לפחות משלוש סיבות - כמעט ואינו גורם לאלרגיה, עשיר ברכיבי תזונה ומשמש לתהליכים טיפוליים רבים.

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: ורד נסרידשי

 

 

 

ידועים אלפי זנים של אורז הנבדלים במידת הליטוש שלהם, בגודל הגרגירים, בצורתם ובצבעם. מידת הליטוש של האורז קובעת האם יהיה זה אורז מלא או אורז לבן שהוסרה ממנו קליפתו. מבחינה תזונתית, ערכו של האורז המלא הלא מלוטש גבוהה בהרבה מזה של האורז הלבן, שכן בקליפת האורז נמצאים מרבית הוויטמינים, המינרלים והסיבים. ואילו חלקו הפנימי של האורז מכיל בעיקר עמילן ומעט חומצות שומן וחלבון.

 

למרות שלרוב אנו נוהגים לומר 'אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו', במקרה של האורז, כמו גם בדגנים מלאים אחרים, החלק החיצוני חשוב יותר מהפנימי. הקליפה החיצונית היא דבר חיוני  אותו נרצה להוסיף לתזונה שלנו, ואילו החלק הפנימי הינו בעיקרו פחממה שתרומתה העיקרית לגוף היא הענקת אנרגיה זמינה בלבד.

 

בניגוד למיני דגנים אחרים, האורז אינו מכיל גלוטן ולכן הוא אינו גורם לאלרגיה ומומלץ לחולי צליאק ולאלה שמתקשים בעיכול דגנים. גם אנשים אשר אינם חולי צליאק עלולים לפתח במהלך השנים אלרגיה משנית בעקבות צריכה של גלוטן, דבר העלול להתבטא בכאבי בטן, ליחה ונפיחות.

האורז משמש כבסיס טוב לתזונה גם בזמן ביצוע תהליכים טיפוליים כגון ניקוי גוף מרעלים. תהליך של ניקוי גוף יוצר עומס על מערכות לפינוי פסולת כגון הכבד והכליות, לכן, המטרה היא להקל על הגוף באמצעות התזונה. האורז הינו מזון מומלץ לשם כך, מאחר והוא דל בשומן הוא אינו מעמיס על פעילות הכבד ומאפשר לו לבצע את תהליך הניקוי בקלות וללא הפרעה. בנוסף, האורז המלא עשיר בסיבים תזונתיים העוזרים בספיחת רעלים ממערכת העיכול, מזרזים את תנועתיות המעיים וגורמים להפרשה מוגברת של מיצי מרה העוזרים לניקוי הכבד. האורז המלא מכיל גם כמות רבה של אשלגן, העוזר בתהליך הניקוי של הכליות על ידי כך שהוא משתן. בנוסף, האורז עוזר לסלק מהגוף חומצות וחומציות העלולות להצטבר בכמות גבוהה עקב צריכה מוגברת של בשר, מוצרים מהחי וכמויות גדולות של מלח וזרחן.

 

מבחינה אנרגטית, אורז מייצג את "האיזון המושלם", מאחר והוא מתאים לרוב בני האדם ונחשב למזון מלא היכול להוות מקור תזונתי יחיד לתקופה מסוימת. האורז מעורר באדם את הרצון להוביל את חייו למקום של איזון בין שכל לרגש, בין שחור ללבן, בין עקשנות לגמישות. בפעם הבאה שתחושו חוסר איזון כזה או אחר בחייכם, נסו לשלב מנת אורז בתפריט היומי.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל