שיטות הרזייה: מונו-דיאט

כשמדובר בדיאטה לצורך ירידה במשקל, הדבר האידיאלי הוא להתאים את הדיאטה לצרכיו הספציפיים של כל אדם ולבנות לו תוכנית.

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: ורד נסרידשי

 

 

 

כשמדובר בדיאטה לצורך ירידה במשקל, הדבר האידיאלי הוא להתאים את הדיאטה לצרכיו הספציפיים של כל אדם ולבנות לו תוכנית אישית המותאמת למצבו הבריאותי. קיימות שיטות הרזייה רבות ומגוונות, אך בכדי שתוכנית הרזייה מסוימת תהיה אפקטיבית לאורך זמן, צריך שתתאים לאדם העושה אותה באופן כזה שתתן מענה גם לבעיותיו הבריאותיות הנוספות מעבר להשמנה, ושתהיה תוכנית כזו שהוא יוכל לעמוד בה. יחד עם זאת, ישנן שיטות תזונתיות מסוימות המאפשרות שמירה על משקל תקין, איזון של מערכת העיכול וניקוי גוף במשולב והינן מומלצות לרוב האנשים. מונו-דיאט הינה אחת משיטות אלו.

 

מונו-דיאט הינה דיאטה של יום אחד בשבוע. שיטה זו מתאימה למי שכבר נמצא במשקל רצוי ורוצה לשמור עליו, או כתמיכה לדיאטה אחרת שהאדם עושה. דיאטה זו מאפשרת גם לתת מנוחה למערכת העיכול מנזקי השבוע. אין זה אומר שבשאר הימים אפשר לזלול מכל הבא ליד... הכוונה היא שבשאר הימים אוכלים ארוחות סדירות באופן מאוזן, רצוי כמובן להתאים תפריט אישי אצל מטפל תזונתי.

 

בוחרים יום קבוע בשבוע שבו עושים את המונו-דיאט, וביום זה לא אוכלים יותר משניים-שלושה סוגי מזונות בסיסיים. אין לעשות דיאטה זו יותר מיום אחד בשבוע, מאחר ועלולים להיווצר חסרים תזונתיים. חשוב להקפיד לשתות מים בכמות מספקת במהלך יום זה, 8-10 כוסות. ניתן לבחור בכל שבוע מזונות בסיסיים אחרים למונו-דיאט, בהתאם לצרכים ולהעדפות האישיות. דוגמאות למונו-דיאט:

 

מונו-דיאט אבטיח, ירקות ויוגורט: בוקר: פרוסת אבטיח. ארוחת ביניים: פרוסת אבטיח. צהריים: צלחת סלט מירקות מגוונים, כוס גרעיני תירס ופרוסת אבטיח. ארוחת ביניים אחה"צ: פרוסת אבטיח. ארוחת ערב: גביע יוגורט חצי אחוז שומן וסלט מירקות מגוונים.

מונו-דיאט אורז ופירות: מבוססת על אכילת אורז מבושל ופירות כגון תפוח, אבטיח ומלון. בוקר: מנת פרי. ארוחת ביניים: מנת פרי. ארוחת צהריים: מנת אורז מבושל. ארוחת ביניים אחה"צ: מנת פרי. ארוחת ערב: מנת אורז מבושל.

מונו-דיאט ענבים, ירקות ויוגורט: בוקר: גביע יוגורט חצי אחוז שומן ורבע קילו ענבים. צהריים: 2 גביעי יוגורט עם סלט ירקות מגוון ורבע קילו ענבים. ארוחת ביניים אחה"צ: רבע קילו ענבים. ערב: גביע יוגורט חצי אחוז שומן, סלט ירקות מגוון ורבע קילו ענבים.

מונו-דיאט חלב/יוגורט ותפוחים: מבוססת על אכילת תפוחים במשך כל היום ללא הגבלה ושתיית ליטר חלב/או יוגורט 3% שומן, במהלך היום.

 

במצבים של סוכרת או היפוגליקמיה רצוי להימנע מביצוע מונו-דיאט. במחלות כרוניות אחרות, או באנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע רצוי להיוועץ ברופא לפני ביצוע דיאטה זו.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל