דיאטת דוקאן – הטרנד של 2011

הדיאטה שכבשה את צרפת מציעה ארבעה שלבים לירידה במשקל ופתרון מפתיע - כיצד גם להישאר במשקל הרצוי

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: מערכת בלו

 

אם אחת מההחלטות שלכם לשנה החדשה היא להיפטר מהקילוגרמים שצברתם בשנה הקודמת, אולי כדאי לכם לנסות את הדיאטה שסומנה על ידי מגזינים בעולם כדיאטה שתוביל בשנת 2011 - דיאטת ארבעה השלבים של דוקאן.

 

המגזין הצרפתי "מארי קלייר" מדווח שגם ג'ניפר לופז וגם ג'יזל סיפרו לאחרונה שהן מנסות את דיאטת דוקאן הצרפתית. הדיאטה הומצאה בצרפת על ידי התזונאי ד"ר פייר דוקאן ותפסה תאוצה  בקרב נשים בצרפת שדיווחו על הצלחה באמצעותה.

 

מוצגים לפניכם בקצרה ארבעת שלבי המפתח של דיאטת דוקאן:

 

שלב ההתקפה

 

בשלב זה יש צריכה של הרבה חלבונים, ללא גישה לפחמימות. אפשר לראות בכך דמיון לדיאטת אטקינס, אבל כאן מדובר בשלב זמני בלבד. יש רשימה של 72 מאכלים עשירים בחלבונים מהם יש לבחור בשבוע הזה של הדיאטה. בין המאכלים המותרים: עוף, דג, ביצים, טופו ועוד. אפשר להעשיר את צריכת החלבונים בכל מה שאין בו פחמימות.

 

 

שלב הירידה במשקל

  

בשלב זה יש שני תפריטים יומיים לסירוגין: הראשון, דיאטת החלבונים (מהשלב הקודם) והשני, דיאטת ירקות - ביום הראשון מתחילים באחת מהן, ביום השני בשניה, ביום השלישי חוזרים לראשונה וכך הלאה. בשלב זה בנוסף ל-72 המאכלים העתירים בחלבונים נוספים גם 28 ירקות בעלי ערך פחמימתי נמוך כגון: עגבניות, פטריות, ברוקולי, תרד, חסה ומרבית ירקות הסלט הקלאסיים.

 

 

שלב ההתייצבות

  

בשלב זה הפחמימות חוזרות לתפריט היומי, כמובן שבכמויות קטנות.  המטרה בשלב זה של הדיאטה היא להפחית כחצי קילו בשבוע. ממשיכים לאכול חלבונים וירקות, מותר לאכול שתי פרוסות לחם של חיטה מלאה, אפשר להוסיף ארוחת פחמימות אחת בשבוע (כגון פסטה או אורז). הבונוס: מותר לחגוג עם שתי ארוחות מיוחדות בשבוע, שבהן הכל מותר.

 

שלב החזרה לשיגרה

  

לאחר שהגעתם למשקל הרצוי, השלב הזה דואג לכך שתשמרו עליו. בשלב הזה יש הפתעה: אפשר לאכול מה שרוצים מלבד יום אחד בשבוע (מומלץ יום שלישי), תוך שמירה על הקווים של השלב הקודם. במהלך יום אחד בשבועאתם חוזרים למאכלים עשירים בחלבון וללא פחמימות - בדיוק כמו בשלב הראשון של הדיאטה.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל