אימון כושר אישי או קבוצתי?

ביחד או לחוד? בקבוצה, במכון כושר או עם מאמן כושר אישי? היתרונות, החסרונות ומה מתאים לך במיוחד

אימון כושר אישי או קבוצתי? (צילום: מיכל אבידור, בוטי קאמפ)
מאת: יהלי שפארד

רגע לפני שמתחילים להתאמן, חשוב למצוא את הדרך שהכי מתאימה לך ושתוביל אותך באופן הכי מהנה למטרה הנשגבת – גוף חטוב ומוצק. בין ההחלטות הראשונות שצריך לקחת היא צורת האימון – מאמן כושר אישי או אימון בקבוצה, למשל במכון כושר. מהם היתרונות הבולטים בקבוצת כושר ומדוע קל יותר להגיע להישגים בקבוצה?

 

מוטיבציה באימון אישי מול אימון קבוצתי

אחת הבעיות הגדולות ביותר של אנשים שמנסים להיכנס לכושר היא חוסר המוטיבציה. המוטיבציה להתחיל והמוטיבציה להמשיך. רבים רוצים להיכנס לכושר אך לא מצליחים למצוא את המוטיבציה, או שמוצאים עצמם מתחילים באימונים אך לאחר תקופת התלהבות קלה מתחילים לוותר לעצמם ומפסיקים להתאמן או לא דבקים בשגרת אימונים סדירה אשר חשובה ביותר לצורך פיתוח ושימור רמת הכושר האישית.

אימון כושר בקבוצה מגביר את המוטיבציה, הוא נותן מסגרת סדירה בה לא נמצאים לבד אלא כחלק מקבוצה עם מטרה משותפת, כך שהמחויבות אינה רק אישית אלא לכל הקבוצה ולמאמן.

 

מחויבות לאימון אישי מול אימון קבוצתי

באימון עצמאי או אימון עם מאמן אישי המחויבות היא רק כלפי עצמך ו/או כלפי המאמן. בקבוצה רמת המחויבת עולה ובאה לידי ביטוי בכך שבמידה ותפסידי אימון חבריך בקבוצה ירגישו בכך, כך שלא רק המאמן יתקשר אלייך לבדוק מה קרה אלא גם כל החברים
כשבקבוצה ירגישו בחסרונך, ותתבקשי לתשובות נוקבות כמו "איפה היית אתמול? ו"למה פספסת את האימון? היה אימון מעולה, עשינו כך וכך..." וכן הלאה.

תחרותיות בריאה - רק בקבוצה

עוד מוטיב שיוצר מוטיבציה הוא התחרותיות הקטנה והבריאה שנוצרת בין חברי הקבוצה. אם תפסידי אימון תתקדמי פחות מחברותייך לקבוצה, את התוצאות, או יותר נכון היעדר התוצאות תראי באימונים הבאים. התחרותיות יוצרת גם דחף להתקדם באימון עצמו ולדחוף את עצמך למצות את יכולותייך. כשהפרטנריות שלך לקבוצה מתחילים בסשן כפיפות בטן ולא מפסיקים, גם את לא רוצה להפסיק: את רוצה להצליח בדיוק כמותן ואף יותר. אין כמו טיפה תחרותיות בריאה כדי לגרום לך להתאמץ יותר ממה שהיית מתאמצת לבד.

 

דירבון מהקבוצה, יותר מעידוד להתאמן

הדירבון הקבוצתי לא מתבטא רק בתחרותיות אלא גם בעידוד ובמסגרת התומכת שנותנת הקבוצה. אין כמו העידוד שבא מאנשים בעלי מטרה זהה לשלך שעוברים איתך את אותם הקשיים ומגיעים איתך לאותם הישגים במהלך הדרך. כאשר תרצה לוותר או להאט תמיד תשמע קריאת עידוד ולא רק מהמאמן אלא מהמתאמן לידך שצועק לך "קדימה רק עוד 5 חזרות קטן עליך!"

אין דבר שינחם אותך יותר ברגעים הקשים של האימון מקריאות עידוד אלה.

 

הווי קבוצתי מול אימון אישי

ההווי הקבוצתי יוצר לא רק דירבון אלה גם סביבה הטובלת באווירת האימונים והכושר ויוצרת חברויות המתבססות ותומכות בעיסוק החדש. סביבה כזו היא סביבה שמשאירה אותך ממוקד ונותנת עניין. נוצרות חברויות חדשות שלא רק נותנות קרקע פורייה למטרות האימונים אלא גם הופכות את האימונים למפגש חברתי מהנה עם הומור ושפה משלו, כך שפתאום הסיבה לקום ולהגיע לאימון היא לא רק האימון עצמו אלא גם המפגש עם החברים שהופך לבילוי בפני עצמו.

במקום לקבוע עם חברה לכוס קפה עם חברה, אתן נפגשות באימון ותופסות שתי ציפורים במכה.

 

עלויות אימון אישי מול אימון קבוצתי

האפשרות של אימון אישי פרטני היא אופציה בעלת עלויות גבוהות ולא נגישה לכולם, במיוחד שאימון אפקטיבי חייב להתקיים לפחות פעמיים בשבוע.

העלויות של אימון אישי פרטני הן בין 100 – 300 שקלים לשעה, אימון קבוצתי עולה בין 50 – 80 שקלים לשעה והוא מקצועי, תומך, יעזור לך להשיג את יעדך ובעל כל היתרונות שפורטו לעיל.

 

 

* יהלי שפארד היא מייסדת BOOTY CAMP לנשים בלבד.

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל