ארניס, שיטת לחימה פליפינית

ארניס הינה שיטת לחימה שמקורה בפיליפינים, בה נעשה שימוש בכלי נשק רבים כמו מוטות עץ קצרים סכינים וחרבות. השיטה מסתבר מהווה גם השראה לתלמידיה אשר משלבים אותם אל מחוץ לזירה וגם בחיי היומיום שלהם

מאת: מערכת בלו

בשיטת ארניס נעשה שימוש בעיקר במקלות. שיטות נוספות בארניס, שמות דגש על שימוש בסכינים ובחרבות אך שוב, הדגש הוא על המקל.

 

אומנויות הלחימה הפיליפיניות מורכבות מטכניקות לחימה הכוללות שימוש של נשק כגון: חרבות, סכינים, מקלות ואף יד ריקה. אומנויות הלחימה הפיליפיניות התפתחו בעבר כאשר הפיליפינים הקדומים נאבקו בכוחות הטבע, חיות פראיות ואוייבים משבטים שונים. הארכיפלגו הפיליפיני מורכב מ-7107 איים והינו ממוקם בדרום מזרח אסיה. בשל מיקומו האסטרטגי, רבים חשקו באדמה זו. בשל כך, ובשל המגע עם תרבויות שונות (מטעמי מלחמה או מסחר) אמנויות הלחימה הפיליפיניות הן עשירות ומגוונות, ניתן לאתר בחלקן השפעות של סיוף ספרדי.

 

עקרונות השיטה

 

השיטה נקראת לייטנינג ארניס, שיטה זו דוגלת בעקרון של לעולם לא ללכת לקרב לא חמוש. העקרון הוא שכל חפץ מחיי היומיום יכול לשמש להגנה, הנשקים הנלמדים באימון מדמים גם חפצים מהסביבה אשר ניתן להשתמש בהם להגנה עצמית. בארניס לומדים כיצד כל כלי יכול להפוך לנשק: צרור מפתחות, עט ואפילו צעיף.

 

מבשרי השיטה

 

שיטת לייטנינג ארניס יוסדה בשנת 1937 באי פנאי שבפיליפינים. המעצבת נסעה לפיליפינים ולמדה שם בשקידה שיטה זו, כאשר חזרה ארצה, הביאה עמה את מאסטר ג'ון אסקודרו, מורה השיטה בארץ. מאסטר ג'ון הינו אחד מהאנשים האחרונים שלמדו ישירות תחת הגראנדמאסטר המנוח וממנו קיבל את דרגת המאסטר.


חלק מהאימונים הם אימונים מסורתיים בעוד חלקם הם אימונים טקטים (הגנה עצמית\לחימת רחוב) וחלקם אימוני "ספארינג" תחרותי- קרבות מגע מלא תוך שימוש במקלות מרופדים ומיגון גוף וראש. מטרת המועדון היא להביא אומנות לחימה פיליפינית אותנטית עם בסיס מסורתי ומיינדסט מודרני.

 

ממה מורכבת השיטה

 

השיטה מורכבת משמונה תחומים הקשורים ומשפיעים זה על זה:

  • מקל- סולו באסטון.
  • שני מקלות- דאבל באסטון גרפלינג מקל- דוגמא.
  • יד ריקה- מאנו מאנו.
  • סכין- דאגה.
  • לחימה בטווח רחוק (חרב ומקל)- לארגו מאנו.
  • לחימה בטווחים קצרים וארוכים- אספאדה אי דאגה (חרב וסכין, אבל הכוונה היא לשימוש בשני נשקים באורכים שונים).
  • כלי נשק גמישים- לאטיגו (שוט), סארונג (ביגוד מסורתי) שיטות המתמחות בכלי נשק גמישים כגון" חבלים וחגורות .

תרומת השיטה לאימון הגופני

 

האימון מפתח כושר גופני, זריזות, כוח, קואורדינציה, סיבולת, תנועת גוף, ושליטה בגוף.
שיטת לוחמה ארניס טובה לשיפור הכושר הגופני, הגנה עצמית, והיא אף משולבת כאומנות לחימה אשר מכשירים קבוצות לוחמה שונות לצורך אכיפת החוק.

 

ארניס, השראה לאופנה בינלאומית

 

שיטת הלוחמה ארניס מתפשטת בקרב העולם לא רק בתחום אומנויות הלחימה אלא גם אל תוך עולם האופנה והסטייל. ארניס כשיטת לחימה, היוותה השראה למעצבת הצעירה נטע שרמיסטר בעת שהציגה את פרויקט הגמר שלה לעיצוב אופנה במכללה לאופנה "מרים".

נטע, מחסידות שיטת הלחימה ארניס, מספרת כי נמשכה מאז ומתמיד אל עולם הפנטזיה ובייחוד לסיפורי הנשים הלוחמות כמו זינה.


נטע המנהלת כיום מועדון לאומנות הארניס הצליחה לשלב בין אומנות הלחימה לאופנה ומסבירה בחן כי  הנשים הלוחמות מוזמנות לעטות על גופן את אחד מדגמיה ולהיות אופנתיות יפות ושיקיות גם בזמן האימונים. התוצאה לפניכם. 

 

עיצוב בגד: נטע שרמייסטר

 

עיצוב בגד: נטע שרמייסטר

 

נטע שרמיסטר מעצבת אופנה לנשים חזקות

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל