כדאי לשמור על כושר בחופשה?

הפעילות האמיתית בבית המלון מתרכזת בעיקר מסביב לבריכה. טוב למצב הרוח ומצויין לשרירים

כדאי לשמור על כושר בחופשה? (צילום: iStock)
מאת: ערן וינטרוב

ריקודי הבריכה נולדו בתוך המלונות והקלאבים וניראה כי נוהלו בראש ובראשונה על ידי צוותי ההווי והבידור של הקלאבים הצרפתיים שחיפשו אחר פעילות חברותית לצורך הפגת השגרה ה"בריכתית". הריקוד הקצבי הצליח להביא לא רק לאטרקציה חופשתית אלא גם לשבירת הקרח והביישנות של הנופשים.

 

הצרפתים, שגילו ששילוב האלמנטים המנצחים של שמש, ים ובריכה, רוח חופשה, ומוזיקה קצבית ועליזה (לאו דווקא רוויית תוכן משמעותי), מצליחה להקפיץ את נופשי "בטן גב" על רגליהם, גרמו לנופשיהם לקום על הרגליים ולהשתתף במסיבה אחת גדולה באמצע היום. כך קם לו טרנד חדש ופופולארי (אגב, גם ממכר), שסוחף כל צופה מן הצד (כמעט) לבצע תנועות ריקוד קצביות, פשוטות, שחוזרות על עצמן. ריקודי הבריכה המסורתיים משלבים הרבה קצב, FUN, צחוק וחיוכים ומוכרים מזה שנים וכניראה שישארו בסביבה גם בעוד חמישים שנה.

 

כל הישראלים רוקדים רוקדים

ריקודי הבריכה הם שפתחו את עידן ה"אגא דו דו דו" של קלאב מד (מועדון הים התיכון), סחפו נופשים בקלי קלות, ומשם הדרך אל מלונות ישראל היתה קצרה.

 

מנהלי בתי המלון, אשר ביקשו למשוך נופשים לחופשות מהנות ומבדרות, הקימו את צוותי הווי והבידור אשר מתפקידם בין היתר, היה גם לרכז את נופשי המלון מסביב לבריכות השחייה הגדולות ולגרום להם לזוז לצלילי מוסיקה קלילה ושמחה כחלק מהבטחות בעלי בית המלון להפיג את הרוטינה החופשתית.

 

 

מה מזיזים?

פעילות גופנית מומלצת תמיד ובכל זמן. אנשים בחופשה מתקשים יותר להתמיד בפעילות הגופנית הסדירה ומוותרים לעצמם במהלך החופשות ביתר קלות.

 

ריקודי הבריכה נמשכים באופן רצוף במשך דקות ארוכות וניתן לנצלם לפעילות גופנית, אמנם מינימאלית אך עדיף מעט מאשר לא כלום.

 

שלא כמו פעילויות גופניות אחרות, המצריכות חזרה מונוטונית סדירה על תרגילים, הריקוד מסביב לבריכה הוא איטי יחסית, זהיר בתנועותיו (למנוע החלקות ככל הניתן), חופשי, כיפי ומשוחרר והכי חשוב - גורם לצחוק. כמו בכל פעילות גופנית, קטנה ככל שתהיה, גם ריקודי בריכה מפעילים את הגוף. השרירים הפעילים במהלך ריקודי הבריכה הם לרוב: שרירי ידיים, שריריי רגליים, כתפיים וישבן.

 

חשוב לזכור שעדיפה מעט פעילות גופנית על פני התנזרות מוחלטת ממנה. הימנעות מפעילות גופנית בשילוב הבופה העשיר של בית המלון יכולים לגרום בנקל לעלייה דרמתית חדה במשקל והחזרה לשגרה לאחר החופשה תהיה קשה עוד יותר. לכן, יש הזדמנות לזוז ולהתנועע, נצלו אותה. אתם לא תאמינו עד כמה הילדים שלכם (וגם אתם) ייהנו לעשות אותה יחד עמכם.

 

אתם כבר על בגד ים...אז יאללה לקפוץ

סיימתם לרקוד? רוצים להתרענן? קפצו לבריכה והמשיכו את הפעילות בתוכה. מה ניתן לעשות? מן הסתם: לשחות. הבעיה היא שבשעות היום הבריכה עמוסה בנופשים וקשה מאוד למצוא מסלול לשחייה רציפה נטולת מכשולים.

 

אז אם אינכם ממשכימי הקום, פשוט נצלו את השהות במים להזזת הגוף בתוכם. המים יוצרים התנגדות לתנועה אשר מגבירה את פעילות השרירים הרבה יותר מאשר מחוצה לה. סובבו בזהירות את הידיים בתנועות מעגליות גדולות, מספר פעמים רצוף ונוחו. בצעו פעולות אלו גם בשאר הגפיים. תנועות אלו מחזקות את שרירי הגפיים ומחזקות אותם. בצעו הליכה בתוך המים תוך כדי פעולת גריפת מים בידיים. הדבר מפעיל את קבוצת שרירי הזרוע והאמה בו באותה עת גם השכמות מקבלות בונוס תפעולי, והדבר תורם גם לייצוב שרירי הצוואר.

 

איתן אורבך....מאחוריך...

אם בכל זאת קמתם מוקדם וכבר לבשתם בגד ים, למה שלא תנצלו את השעות הפנויות של הבוקר לשחייה מרעננת בבריכת המלון?  

 

סגנון שחיית גב, הנתפס כסגנון הבריא ביותר, מפעיל ידיים ורגליים בו זמנית. שחיית גב מחזקת מאוד את שרירי הבטן הגב והרגליים.

 

שחייה בסגנון חתירה, נחשב למהיר יותר משאר הסגנונות והוא מפעיל את שרירי הגוף כולם ובעיקר את שרירי הידיים וחגורת הכתפיים.

 

בופה בופה...מה איתך אני עושה?

מילה אחרונה חייבים לתזונה. בתי המלון בישראל עשירים בשלל מאכלים וכל טוב קולינארי. השף אגב בבית המלון לא חס עליכם והתפריט מגוון במיטב הקלוריות העשירות שנפרסות לנגד עינכם שלוש פעמים ביום, מבלי לקחת בחשבון את הנשנושים של "בין לבין".

 

זיכרו: שתו כוס מים אחת לפחות לפני כל ארוחה. התחילו במנת סלט עם מעט שמן זית לימון ותבלינים. גשו אל המנה העיקרית עם צלחת בינונית (העדיפו אותה על הצלחת הגדולה), והרכיבו עליה את המנה הנחשקת. רצוי שתכלול מנת בשר, ירקות מאודים ועוד צלחת סלט ירקות טרייה על יד. שתו מים, ותרו על הבירה, היא ממילא תגרום לכם להרגיש נפוחים... ויסורי המצפון אגב, לא יאחרו לבוא. בזה אני כמעט בטוח לגמרי.

 

והכי חשוב שיהיה לכולם חופש נעים!

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל