אין תירוצים, לכושר יוצאים

ערן וינטרוב כבר שמע מספיק תירוצים מדוע לא להתחיל להתאמן, אבל רשימת היתרונות לבצע פעילות גופנית כל כך ארוכה שפשוט אין לכם ברירה

אין תירוצים, לכושר יוצאים (צילום: iStock)
מאת: ערן וינטרוב

"תאמין לי, הלוואי שהיה לי כוח רצון, אבל אין לי. אין כוח רצון לדברים מסוימים, בעיקר לכאלה שדורשים כוח סבל ומאמץ. פה אני הופכת להיות בטטת כורסא סוג א'. הבאסה זה שאני ממש בדיכאון מהסטייל החדש. היום איפה שלא תלך, תגלה שכולם עושים ספורט. כולם נעשו לי בריאים פתאום, ואם הם לא עושים, אז הם לפחות לבושים ספורטיבית שיחשבו שהם עושים ספורט. בכל מקרה הם נראים טוב. חוץ מזה שאני יודעת שזה מרשם מעולה לבריאות טובה. אה וזה גם אין. אז אני מתקשרת אליך להתחיל להתאמן, שתעזור לי להרגיש טוב. מתי אפשר?".

 

"יופי", אני אומר לה. "תראי, זה שיש ניצוץ של רצון, זה כבר מעולה ואת בדרך הנכונה, אז בואי נקבע להיפגש, נתאם ציפיות ונראה איך מתחילים בשינוי, ומי יודע אולי תמצאי את כוח הרצון שאת אומרת שאין לך. מי יודע", אני מוסיף. "אולי תתמכרי. יותר מזה, אני אעזור לך לחפש, אני טוב בלמצוא דברים שהולכים לאיבוד".

 

אם גם אתם הגעתם לשלב שבו אתם חשים רצון כביר לחולל שינוי ולהתחיל משטר אימונים שיעזור לכם להתרומם מהכורסא ולהפעיל שרירים נוספים שקיבלתם ברגע שיצאתם לאוויר העולם, ולא מדובר רק בשרירי האצבע המתורגלת היטב על תנועתיות במשחק עם השלט, הצליח לכם. ביצעתם כבר צעד גדול. עכשיו, מה עושים הלאה, אתם בוודאי שואלים.

 

יש לכם ספק בכלל שזה כדאי?

 

תחילה נבהיר כמה נקודות עיקריות שהוכחו כמשתלמות לעוסקים בפעילות גופנית קבועה: מחקרים הוכיחו כי פעילות כזו מפצה את העמלים והעוסקים בה באופן קבוע בבונוסים מדהימים שהם הרבה מעבר למבצעים בסגנון אחד פלוס אחד, שאתם בטח מכירים היטב מרשתות השיווק. המתמידים זוכים לחבילה 'כבדה' בהטבות חינם ולכל החיים, כגון הרגשת חיוניות תמידית, פחות עייפות, חיטוב הגוף וחיזוק השרירים, בלימת הירידה בצפיפות העצם, פיתוח סיבולת לב ריאה, הקטנת הסיכויים לחלות במחלות כגון סוכרת, מחלות לב וסרטן, זכאות בפריבילגיה לעלייה במטאבוליזם (חסל סדר עצירות ובטן נפוחה).

 

לא מספיק? רבים מהמתעמלים דיווחו אפילו על הרגשה של HIGH (על זה תוכלו לקרוא במאמר נפרד), הרגשת מרץ ועוררות חיים והבונוס הפופולארי ביותר בקרב העמלים המתעמלים - איבוד אחוזי שומן ושמירה על גזרה נאה וחטובה. הרשימה, אגב, עוד ארוכה. אז בפעם הבאה שאתם מתחילים עם רצף התירוצים שאתם רגילים להשמיע, כמו "אין לי זמן", "אני גמור מעייפות בשעות הערב" ו"אני רק רוצה לשים את הרגליים על השולחן", אל תתפלאו אם בעוד כמה שנים או ממש עכשיו הגוף שלכם מאותת SOS, וזה לא בגלל שהוא תקוע על אי אקזוטי בודד אלא בגלל שאתם לא מתייחסים ומזניחים את המסכן.

 

בים, ביבשה, איפה שתרצו

 

ואם בצלצולים עסקינן, הרי שתסכימו איתי שזו גם אינה סיבה מספיק טובה להימנע מפעילות גופנית, כי לא ממש חייבים להוציא כסף כדי להיכנס לכושר. אם יש משהו שהמדינה שלנו מלאה זה במדרכות, והרבה. שמתי לב שבערים רבות שירותי בריאות וקופות החולים העמידו לרשות הציבור יופי של אלמנטים שתומכים ברצון לבצע הליכות לאורכן של המדרכות, תוך ציון נקודות חשובות להולך המתחיל. מדובר בשלטי מידע שמפרטים בקצרה את יתרונותיה של ההליכה כפעילות גופנית ויש אפילו טיפים לצועד.

 

חוץ ממדרכות יש לנו גם ים. צמוד אליו ממש, אפילו לפניו, יש את חוף הים. גם ממנו יש לא מעט ובשעות הערב הוא מתרוקן ממתרחצים ומותיר מקום רב להלך על החול בקצב מתאים לשריפת קלוריות, ולכל אלו מתלווה מזגן טבעי בצורת רוח ים מלטפת. בבוקר האפקט עוד יותר מדהים כי הרוח ממש קרירה ומצננת ונותנת אפקט של מזגן כך שלהתלונן על מזגן מקולקל ולא מקרר מספיק אי אפשר. אז אם עד עכשיו לא השתכנעתם, כנראה שאתם צריכים לחשוב על תירוץ מתוחכם קצת יותר.

 

יש לכם מאמן אישי בחינם, באמת

 

מי שיחפוץ במאמן כושר אישי אך אינו מוכן לוותר על רכישת מותגים וארוחות במסעדות יקרות ויטען שנגמר לו הכסף, גם עבורו יש פיתרון - אני בטוח שיש לו בדירה טלוויזיה שמחוברת לכבלים. בכל בוקר כשאני מנסה לגרור את ילדי מן המיטות בעזרתה של זוגתי שתחייה במטרה להכינם לגן ולבית הספר, אני נוהג להדליק את הטלוויזיה בערוץ הספורט ולהפריע את שנתם. והנה הוא שם כמדי בוקר, מאמן הכושר הישראלי דובר אמריקאית שוטפת, שמצא לעצמו אחלה לוקיישן להעביר אימוני כושר, איפה אם לא בהוואי, ובשעה קלה בליווי צמוד ברקע קרוב אליו מתנועעים לידו חתיכות וחתיכים צחורי שיניים כשהוא מצליח לעורר גם מתים מקברם ומשדל אותם להצטרף אל מחול האירובי שמזיז ומעיר את כל הגוף הרדום שלנו.

 

כמוהו יש עוד רבים בערוצים ואני מניח שכל אותם מזפזפים נתקלו בהם לא אחת והם ללא ספק עושים לך חשק לקום ולעשות מעשה: להתעמל. יש לי מתאמנים שיודעים שאני אלוף בלמצוא פתרונות לבצע שיעורי בית כשאינני בסביבה. אחד מהם נסע לא מזמן לנפוש באי בתאילנד ולפני הנסיעה ציידתי אותו בטיפים לאלתור מכשירי עזר כתחליף לציוד כושר: בקבוק מים מינרלים ליטר וחצי הופך למשקולת נהדרת, כיסא יציב יכול לשמש אותנו כבסיס לחיזוק שרירי ידיים ואם אתם רוצים דוגמא מוחשית, הקליקו על הקישור לקבלת הדרכה מלאה איך לעשות כושר בבית מבלי שיש ברשותכם ציוד של מכון כושר.

 

בקיצור אנשים, תירוצים יש מפה ועד הונולולו, אבל למי שבאמת איכפת מעצמו, שיבטל אותם לאלתר ועדיף שידמיין את הונולולו בהקשר קצת יותר פרקטי כמו גוף בריא בביקיני מחטב. נשמע הרבה יותר טוב, לא?

 

ערן וינטרוב, בעל סטודיו לאימוני כושר אישיים "פזיומנטל", מאמן גם בבית הלקוח ומאמן הבית של אתר BELLO .  לצפייה באתר הבית של ערן כנסו אל www.eransport.co.il

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל