עושים שריר

הידעתם? שומן לא ייהפך לשרירים, גם אם תתאמצו מאוד, וגם ההיפך לא יקרה; אימון משקולות לא יהפוך נשים ל"שוורצנגריות" עם רגליים שמזכירות גזעי עץ ביערות בן שמן

מאת: ערן וינטרוב

 

נשים רבות נמנעות מלאמץ תוכנית אימונים ממוקדת כוח, משום שהן חושבות שאימונים מסוג זה יגרמו להן להראות שריריות גבריות ו"עבות", ומחשבה זו שגוייה בבסיסה.

 

אימוני כוח, כפעמיים עד שלושה בשבוע, יגרמו לנשים להפחית מרקמת השומן שלהן ולהעלות במסה השרירית.

נשים, בניגוד לגברים לא יכולות לצבור מסה שרירית גדולה באופן מוגזם, זאת משום שרמות ההורמונים האחראיים לכך נמוכות אצל נשים בהשוואה לרמת ההורמונים המצויה בגופם של הגברים.

 

אימוני כוח חשובים לבריאות והם תורמים לשמירה על העצמות שתהיינה בריאות וצפופות יותר. מדובר בדבר חשוב היות והוא יקטין בעתיד את הסבירות ללקות בדלדול-עצם (אוסטיאופורוזיס).

 

גמיש כמו מסטיק

 

מבנה אימון נכון צריך לכלול תרגילי גמישות ומתיחה בתחילתו ובסיומו של כל אימון. מי שיקפיד על תרגילי גמישות ישמור על טווחי תנועה תקינים ויקטין את הסיכויים לקום "תפוס" בבוקר שלמחרת.

תרגול באמצעות משקולות למשל, נעשה לאורך כל טווח התנועה של השרירים והמפרקים. תרגול שכזה משפר את גמישותם של השרירים.

 

אם נחדל מאימוני משקולות, האם השרירים יהפכו לשומן?

 

התשובה היא שלילית. מבחינה פיזיולוגית לא ניתן להפוך רקמה אחת לאחרת. רקמת שומן ורקמת שריר הן רקמות שונות לחלוטין. אם מפסיקים להתאמן, עודפי הקלוריות יאגרו בתאי השומן. רק ביצוע התאמה מחודשת במאזן הקלורי של תפריט התזונה היומי יעזור במניעת השמנה. 

 

האם אפשר להרזות במקום מסוים בגוף?

  

לא מדובר בתוכנית כבקשתך. לא ניתן למקד את הורדת השומן למקום ספציפי בגוף. איבוד שומן על ידי שילוב של דיאטה ופעילות גופנית, תביא לירידה פרופורציונאלית באזורי הגוף השונים.

 

האם פעילות גופנית גורמת לשומן להפוך לשריר?

 

הדבר נראה כך רק למראית עין. בלתי אפשרי להפוך רקמה מסוג מסוים לרקמה אחרת ולכן שומן לא יכול בשום אופן להפוך לשריר, ולהפך.

פעילות גופנית דורשת אנרגיה המסופקת ממאגרי השומן של הגוף. במקביל, הפעילות הגופנית תורמת לעלייה בטונוס השרירי ולפיתוח המסה השרירית. כך שבמקום להראות בעל שרירים מדולדלים, רפויים וחלשים המכוסים בשכבה עבה של שומן, גופך מתחזק ושריריך יהיו מכוסים בשכבה דקה של שומן.

 

האם ככל שאתאמן קשה יותר כך אשיג תוצאות טובות יותר?

 

לא תמיד. הגורם המשמעותי ביותר בקביעת תגובת האדם לאימון הוא, שימו לב: הרכיב הגנטי שלך.

מחקרים מדעיים הראו כיצד אימון זהה גורם לתגובות גופניות שונות בקרב אנשים שונים. הגוף מגיב אחרת מאדם אחד לאחר, ובהתאם לתכונות הגנטיות שלו.

  

אז תשתה קפה טורקי ותתאמן


מומלץ לשתות קפה חזק לפני אימון. הקפאין ידוע כממריץ והוא עוזר בתהליך שריפת השומנים בזמן פעילות גופנית. מומלץ לשתות כוס קפה חזק כשעה לפני אימון.

במהלך האימון אל תשכחו להרבות בשתיית מים. זו הכרחית ומונעת התייבשות ואיבוד נוזלים.

 

מתי מתחילים לשרוף קלוריות מרגע התחלת אימון?

הגוף שורף קלוריות בכל רגע נתון, גם כשאנו ישנים! ככל שהפעילות אינטנסיבית יותר, כך הגוף שורף יותר קלוריות.

 

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בעולם כושר וספורט של bello תמצאו מידע עדכני על אימוני כושר, תוכניות אימונים, בבית ובמכון כושר, לצד מאמרים של מאמני ומדריכי כושר מוסמכים בנושאים הקשורים לכושר, ספורט ואורח חיים בריא. אם החלטתם להיכנס לכושר, או שאתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם - אתם במקום הנכון. עולם הכושר של אתר bello מביא לכם את מיטב הכתבות על כל תחום הכושר הגופני, לרבות תחומי אימון פופולאריים כגון אופניים, פילאטיסחדר כושרמאמן כושר אישיאימון כושר

לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל