דיאטת כסאח: ירידה לצורך עלייה

דיאטות כסאח מהירות מביאות לירידה משמעותית ולכאורה חיובית. אך ברוב המקרים תחול חזרה אל המשקל הקודם ואף השמנת יתר. אם לא די בכך, הדיאטות הללו מזיקות לנו לבריאות. גילי דלל מביאה את האמת העירומה של הדיאטות המהירות

חיפוש מתכון דיאטטי
מאת: גילי דלל

דיאטה פירושה משטר התזונה יומי ובעצם כלל המזון אותו צורך האדם, ולכן אם מטרתנו לרדת או לעלות במשקל נתאים את  הדיאטה להשגת המטרה. השגת ירידה במשקל באמצעות הדיאטה צריכה להיות כזו שתספק את כל הצרכים התזונתיים להם אנו זקוקים.

 

הימנעות ממזונות מסוימים עלולה לגרום לחסר תזונתי קיצוני: מחסור בויטמינים, בחומצות אמינו וברכיבי יסוד נוספים הנחוצים לקיום השוטף של הגוף ובנייתו. מחסור ברכיבי היסוד הלל עלול לגרום לתופעות לוואי קשות כמו חולשה כללית, עייפות, דיכאון, וכאבים כמו כאבי ראש, כאבי פרקים, כאבי שרירים ועוד. לכן חשוב למצוא את השיטה שתסייע לכם להתמיד בדיאטה מאוזנת, להפוך אותה לאורח חיים, ללא הימנעות ממזונות חיוניים, ויחד עם זאת להשיג את המטרה של ירידה במשקל ושמירה על משקל גוף תקין ויציב.

 

אך כשאנו נתקלים בבואה שלנו במראה, ומחליטים שממחר מתחילים דיאטה אנו רוצים ירידה מהירה, וסיפוק מיידי וברוב המקרים שוכחים ולא נותנים את הדעת על הדרך בה אנו הולכים להשיג את הירידה במשקל. כאן נכנסות לתמונה מגוון דיאטות קיצוניות ואפילו מסוכנות שמבטיחות ירידה מהירה במשקל - קוראים להן דיאטות כסאח.


קצת עצוב לאכול רק כרוב

כל שנה מביאה עמה טרנד חדש של דיאטת כסאח: דיאטת כרוב, פופקורן, על בסיס פירות בלבד, דיאטת מרקים ועוד ועוד. מרביתן של הדיאטות הללו נשענות על מוצר או סוג מזון מסוים לו מייחסים תכונות של זירוז, חילוף ושריפת שומנים - אך הגורם העיקרי לירידה במשקל הוא למעשה הגבלה באופן משמעותי של צריכת הקלורית המומלצת ליום. צריכה קלורית ממוצעת בדיאטת כסאח / טרנדית נעה בממוצע סביב 1000 קק"ל ליום ואף פחות, כמות קק"ל  שלרוב אינה מספקת ומונעת מהגוף לקבל חלק מצרכיו התזונתיים החיוניים לתפקודו.

 

התוצאה של דיאטת כאסח היא מידית ולכאורה חיובית, אך התוצאה לעתיד שלילית ואף הפוכה מן המטרה. הגבלת הצריכה הקלורית המומלצת פוגעת בפעילות המטבולית, ולאחר הזמן הקצר בו הושגה הירידה במשקל ברוב המקרים תחול עלייה חזרה של המשקל הקודם ואף השמנת יתר. למעשה אלו שחיים בתקופות על פי דיאטות כאסח "משחקים" במשקל גופם כמו ביו-יו. דיאטה שמבוססת על תפריט שאינו מאפשר לתפקד לאורך זמן היא כנראה עוד סוג של דיאטת כאסח שלא תספק את המטרה הרצויה במשך הזמן ואף תביא עמה נזקים חדשים ותגרום להשמנת יתר.

 

קלוריות זה לא הכל
במסגרת דיאטות כאסח ניתן לכלול דיאטות שאמנם מספקות צריכה קלורית נאותה, אך חלוקת הקלוריות בין רכיבי התזונה החיוניים מגבילה את צריכתם בכמות הנדרשת. לדוגמא דיאטה שמבוססת על שומנים וחלבונים ללא פחמימות שתגרור חסרים תזונתיים ונזקים ארוכי טווח.

 

חשוב לציין כי ניתן לרדת במשקל בעזרת דיאטה מופחתת קלוריות. כאשר חלוקת הקלוריות בין רכיבי התזונה המרכיבים את הדיאטה  נעשית בצורה מבוקרת, תוך כדי גיוון ותשומת לב לכך שלא ייוצר חוסר בויטמינים, מינרלים ואבות מזון חיוניים. דיאטה מסוג זה צריכה להיות מותאמת אישית לפי גיל, מין, מבנה ואורח חיים ע"י גורם מקצועי מתחום התזונה.

 

זהירות: חומרים מסוכנים
קבוצה נוספת של דיאטות מסוכנות היא דיאטות המבוססות על דיכוי תאבון וזירוז של חילוף החומרים בגוף באמצעות תכשירים ותוספים שונים. אנו שומעים חדשות לבקרים על שיטות חדשות וכל שנה מביאה את הטרנד שלה. התכשירים והתוספים הללו מכילים חומרים העלולים להזיק ולגרום לתופעות לוואי וחלקם מכילים חומרים רעילים שונים ביניהם סוגים שונים של סטרואידים, כספית, עופרת, רעל ארסן, ואף קדמיום כל אלה הם חומרים רעילים המסכנים את הנוטלים אותם. בנוסף וגם ללא נוכחות של חומרים רעילים קשה לצפות מראש מי מהמשתמשים יגיב לנטילת התוסף או התכשיר באופן חריף. התוספים ו/או התכשירים גורמים לרוב לצרוך תפריט דל שלא עונה על הצרכים התזונתיים החיוניים.

 

סימני אזהרה המחייבים הפסקה של נטילת תכשיר/תוסף לצורך דיאטה או מחייבים הפסקת הדיאטה והתייעצות עם בעל מקצוע: רעב תמידי, תחושת קור, מצבי רוח לא יציבים, נשירת שיער, היחלשות ציפורניים, הופעת כתמים על העור, או זיהוי ריח של אצטון מפתחי הגוף.

 

 

דיאטה צריכה להיות דרך חיים ולא מבצע חד פעמי. דרך חיים שתוליד בריאות שמירה על משקל גוף תקין ותמנע השמנת יתר, ולשם כך מומלץ מאוד לקבל ייעוץ מגורם מקצועי המבין את עקרונות התזונה הנבונה ויוכל לסייע בהתאמת דיאטה אישית.

 

 

עוד דיאטה ותזונה:

גירוש הנישנוש: מה עושים כדי לשלוט בנישנושים

בולמוס אכילה: למה זה קורה ואיך נמנעים

משמינים ממיתוסים: "אמיתות" ומיתוסים שחייבים לשבור כדי שהדיאטה הקרובה תצליח

התקועים והמיואשים: הקילוגרמים מסרבים לעזוב את הגוף - מה עושים?

גרגרנות לילית: למה זה קורה ואיך נמנעים

 

מתכונים עד 200 קלוריות:

שומר אפוי עם שום וג'ינג'ר ב-70 קלוריות

פשטידת ירקות וגבינות ב-70 קלוריות

פשטידת תרד ב-100 קלוריות

סלט גרגירי חומוס ב-100 קלוריות

סלט אזוקי עם סלק ובצל ירוק ב-120 קלוריות

מרק גזר ב-100 קלוריות

מרק אפונה קטיפתי ב-150 קלוריות

תירס צלוי ב-125 קלוריות

אורז מלא ב-140 קלוריות

טופו ירקות סיני ב-170 קלוריות

נבטוטים ונבטים ברוטב עגבניות, 180 קלוריות

אם אהבת, אז תאהבי את זה הרבה יותר. לחצי כאן וקבלי במתנה מדריך וטיפים לשריפת שומן (זה באמת עובד)

בערוץ דיאטה ותזונה תמצאו את כל המידע העדכני אודות דיאטה, סוגי דיאטות ותזונה נכונה. אם החלטת לעשות דיאטה בריאה או למצוא שיטות הרזיה ללא דיאטה, וגם אם החלטתם ללכת על דיאטת כסאח - אתם במקום הנכון.
אתר bello מביא מידע מעודכן לגבי כל סוגי הדיאטות, בצד מאות מתכונים ותפריטי דלי קלוריות, דרכים לשמירה על בריאות ותזונה מאוזנת באמצעות דיאטות נפוצות, שיטות הרזיה טבעית, מציאת הדיאטה הנכונה ביותר עבורכם ואיך עוברים לאורח חיים שכולל תזונה נבונה.
המאמרים והמידע באתר bello מובאים מפי מומחים בתחומם וביניהם דיאטניות, תזונאים ואנשי מקצוע נוספים.

מתכוני דיאטהתפריטי דיאטהדיאטה לילדיםתזונה נכונהדיאטות מומלצותדיאטה מהירהדיאטניתתזונאיתדיאטה לקיץ, דיאטת אטקינס

   
לא תודה, אין לי צורך לשרוף שומן ולהוריד במשקל